اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایر:

سازمان امور عشایر جوابگوی نیازهای جامعه عشایری نیست

رئیس سازمان امور عشایر گفت: با اختصاص بودجه اندک 280 میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های جامعه عشایری این سازمان پاسخگوی جدی نیازهای این جامعه مولد نیست.

سازمان امور عشایر جوابگوی نیازهای جامعه عشایری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جهانشاه صدیق بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران اداره کل عشایر استان فارس در سخنانی اظهار داشت: حضور دستگاه‌های فرهنگی، بهداشتی و آموزشی، برای کمک به جامعه عشایری به‌ویژه عشایر کوچ‌رو بسیار کم‌رنگ بوده و نیاز به بازنگری جدی دارد.

وی با اشاره به این‌که سازمان امور عشایر موظف به اسکان و کوچ عشایر نیست، افزود: خدمت‌دهی در ایجاد اشتغال، توسعه صنایع‌دستی و تولیدات دامی نیز در دستور کار این سازمان است.

رئیس سازمان امور عشایر تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و 450 نقطه عشایری برای اسکان عشایر کوچ‌رو در نظر گرفته شده که یک‌هزار و 100 نقطه دیگر از سوی عشایر انتخاب شده است.

صدیق اظهار داشت: برای تسریع خدمت‌رسانی به این جامعه مولد، آیین‌نامه طرح ساماندهی راهبردی تدوین شده است که با اجرایی شدن این طرح شاهد ارتقای رفاه و توانمندی‌های عشایر در زمینه تولید صنایع‌دستی خواهیم شد.

رئیس سازمان امور عشایر عنوان کرد: با تولید 200 هزار تن گوشت قرمز که سه‌ چهارم تولیدات گوشت کشور را شامل می‌شود 10 درصد آن از سوی عشایر استان فارس تولید و به بازار عرضه می‌شود.

صدیق ادامه داد: مهم‌ترین استراتژی سازمان امور عشایر، اشتغال، توسعه، تولید متنوع و درآمدزایی برای این جامعه مولد کشور است.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول