اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس شبکه درمان و بهداشت گچساران:

استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در رستوران‌های گچساران ممنوع شد‌

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از برخورد جدی و قانونی با فروشندگان مواد غذایی در این شهرستان که از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می‌کنند، خبر داد.

استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در رستوران‌های گچساران ممنوع شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار اسدپور ظهرح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اقدام بر اساس مصوبه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گچساران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی گچساران افزود: مطابق با این مصوبه، استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف از تاریخ دهم مهر ماه جاری در رستوران‌ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بستنی‌فروشی‌ها ممنوع شده است. 

اسدپور تصریح کرد: رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موظف به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران، تأکید کرد: بازرسان این شبکه به طور جدی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستوران‌های گچساران بازدید نموده و با استفاده‌کنندگان از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف برخورد قانونی می‌کنند.

اسدپور با بیان این‌که از چند ماه گذشته به این مراکز مهلت داده شده بود که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی موجود در انبارهای خود را استفاده نمایند، یادآور شد: از تاریخ دهم ماه‌ جاری هیچ‌گونه تخلفی در این زمینه مورد اغماض قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مضرات ظروف‌ یکبار مصرف پلاستیکی، ابراز داشت: در این ظروف ماده‌ای سمی به نام "دیوکسین" آزاد می‌شود که خطر بروز انواع سرطان، به ویژه سرطان سینه را در زنان افزایش می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران، هشدار داد: استفاده طولانی‌ مدت از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف سبب مشکلات گوارشی، خستگی و ناراحتی اعصاب می‌شود.

انتهای پیام/82014/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول