اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شعار زنده باد کودکی و زنده باد زندگی در همدان طنین‌انداز شد

در روز جهانی کودک و توأم با آن هفته‌ای سراسر شادی و نشاط کودکانه، می‌طلبد که به ظرافت دنیای این قشر مهم و آینده‌ساز جامعه توجه شود.

شعار زنده باد کودکی و زنده باد زندگی در همدان طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز روز جهانی کودک در سراسر ایران بود و همه بچه‌ها از صبح امروز به خیابان‌ها آمده و با راهپیمایی کودکانه خود، به شادی و نشاط پرداختند.

امروز بچه‌های همدانی هم با حضور در خیابان‌ها، آمدند تا بگویند شعار ما زنده باد کودکی و زنده باد زندگی است.

میدان باباطاهر امروز پذیرای بچه‌های دیار هگمتانه بود و از این گردهمایی فضای پاک و معصومانه‌ای استشمام می‌شد.

همه شکوفه‌ها آمدند تا پیام وجودی را به اثبات رسانده و دنیای خود را دنیای پر از نشاط و سرزندگی اعلام کنند.

کودکان حاضر در میدان باباطاهر با شور و نشاط کودکی خود غوغایی به پا کرده بودند به طوری که دل هر رهگذری را به امید و خنده دعوت می‌کرد.

این نوگلان باغ زندگی، لباس‌های وزینی برتن داشتند، که رنگهایش وام گرفته از رنگ‌های گلهای بهاری بود به طوری که وجود آنها به سان غنچه‌های همیشه بهار تداعی می‌شد.

آری؛ کودکان، آینده‌سازان ایران عزیز و سرفراز، امروز پیام‌آور شادی، نشاط، امید و زندگی به مردمانشان بودند.

و چه خوب و زیبا با پرچم‌ها، بادکنک‌ها، بادبادک‌ها و پلاکاردهایی که با قلم خود انگاشته و به دست گرفته بودند و همه دست در دست هم با همنوایی شعار «مرگ بر دشمن» را سر می‌دادند.

این کودکان چه درسی از بزرگترها گرفته‌اند که اینگونه در این تریبون آزاد سخنان خود را با فریادهای کودکانه به گوش دشمنان می‌رسانند و گویی صدای دشمنان در میان فریادهای مظلومانه کودکان به حال خفه شدن می‌رسید.‌

امروز همه در شادی کودکان سهیم شدند تا بگویند عزیزان، ما در کنار شما و گوش به فرامینتان هستیم.

مدیران کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئولان شهرداری و نیروی‌انتظامی، پدران، مادران و مربیان همه و همه در این جمع باشکوه کودکانه حضور داشتند.

مدیرکل کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در مراسمی که به پاس وجود نونهالان و کودکان شهرستان همدان برگزار شده بود، به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک هفته ملی کودک و معرفی جایگاه خود به عنوان خدمتگزار کودکان خطاب به آنها افزود: خداوند دوستدار شما عزیزان بوده زیرا که انسان‌های پاک به خدا نزدیکتر هستند.

پرویز ابراهیمی با اشاره به اینکه خداوند متعال بر اهمیت دادن به کودکان سفارش کرده است، خاطرنشان کرد: باید الگوی خود را در تربیت و احترام به کودکان پیامبر و معصومین (ع) قرار دهیم.

وی خطاب به مسئولان در امر تعلیم و تربیت افزود: کسانی که کودکان را شاد کنند خداوند در بهشت خانه شادی را نصیبشان خواهد کرد.

مدیرکل کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان به وظیفه همه نهادها در ایجاد امنیت برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه تلاش خود را در راستای بکارگیری امنیت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان به کار خواهد گرفت و در تحقق این امر به یاری و حمایت‌های بسیاری نیاز دارد.

وی از وظیفه نیروی انتظامی به فراهم کردن امنیت در شهر برای رشد و تعالی کودکان یاد کرد و افزود: مسئولان در امر شهرداری با ایجاد فضای شاد و با نشاط برای کودکان و نوجوانان شایسته قدردانی هستند.

ابراهیمی خواستار ایجاد المان‌ها و ماکت‎هایی از شخصیت‌های ملی عروسکی از سوی معاونت شهرداری شد و افزود: شخصیت‌های عروسکی از جمله دارا و سارا نماد ملی به شمار می‌آیند و چه خوب است با تهیه ماکت‌هایی، آنها را در نقاط مختلف شهر نصب کنند.

اما کودکان نیز در این روز صحبت‌هایی را داشتند که زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از وجود این روز به نیکی یاد کرد و خواستار ادامه برگزاری مراسم تا چندین ساعت دیگر را داشت.

شیوا یکی دیگر کودکان حاضر در مراسم، روز جهانی کودک را از روزهای خوش طول سال یاد کرد و ادامه داد: من با آغاز سال تحصیلی انتظار آمدن چنین روزی را دارم که با جمع کودکان همسن و سالم بتوانم بادبادکی را که با کمک پدر و مادرم ساخته‌ام به پرواز درآورم.

مراسم با سرودخوانی کودکان و برگزاری مسابقه ادامه پیدا کرد و مراسم با قرائت بیانیه دفاع از حقوق کودکان و تقدیر از سروان هیکلی به عنوان پلیس بااخلاق شهرستان همدان پایان پذیرفت.

انتهای پیام/89026/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول