اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد

انجام موفقیت‌آمیز 35 پیوند مغزاستخوان در امیرکلای مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: 35 پیوند مغزاستخوان در بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان شفیع‌زاده امیرکلای با موفقیت انجام شد.

انجام موفقیت‌آمیز 35 پیوند مغزاستخوان در امیرکلای مازندران

ابراهیم میکانیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: این بیمارستان که قطب علمی کودکان شمال کشور بوده مجهز به تمام بخش‌های فوق تخصصی است.

وی افزود: مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی بابل قادر است کلیه بیماران سطح مازندران را زیرپوشش قرار دهد. این مرکز به دلیل نوپا بودن به ساختمان و تجهیزات لازم با پرسنل کافی برای پذیرش بیماران نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: با توجه به کثرت بیماران تالاسمی در منطقه شمال کشور، راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان یکی از نیازهای اساسی برای درمان بیماران استان بوده که بر همین اساس مجوز تأسیس این مرکز در  سال 79 اخذ شد.

این مسئول اذعان داشت: این مرکز از سال 89 با پیوند مغز و استخوان دو بیمار کار خود را آغاز کرد که در حال حاضر دو پزشک متخصص و متبحر در این بخش مشغول فعالیت بوده و پیوند مغز استخوان را برای درمان بیماران تالاسمی و  بیماران سرطانی انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از گسترش فعالیت‌های مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان (شفیع‌زاده ) امیرکلا خبر داد و متذکر شد: 35 پیوند مغز استخوان جهت درمان بیماران سرطانی و تالاسمی طی چهار سال اخیر در این بیمارستان صورت گرفت.

انتهای پیام/86009/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول