اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

راه‌اندازی شورای فرهنگی روستایی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل

فرماندار اردبیل از راه‌اندازی شورای فرهنگی روستایی در روستاهای تابعه اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری دهیاران، معتمدین و ریش‌سفیدان می‌توان جلوی اعتیاد و یا افزایش آن را در روستاها گرفت.

راه‌اندازی شورای فرهنگی روستایی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: می‌توان گفت که این معضل به عنوان یک نابسامانی سیاسی، اجتماعی و حتی امنیتی است که جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی ضرورت هوشیاری همه مسئولان و مردم را برای آگاهی و پیشگیری از آلوده شدن جوانان در مقابل این تهدید یادآور شد و گفت: خانواده‌ها در این زمینه باید بیشتر و با بصیرت بهتر وارد عمل شده و از این آسیب‌ها بکاهند.

فرماندار اردبیل از راه‌اندازی شورای فرهنگی روستایی در روستاهای تابعه اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی شورای فرهنگی روستایی و با همکاری دهیاران شوراهای اسلامی، معتمدین و ریش‌سفیدان روستاها و استفاده از توانمندی شناخت خانواده‌ها از همدیگر و آگاهی بخشیدن به جوانان و خانواده‌ها می‌توان جلوی اعتیاد و یا افزایش اعتیاد به ویژه در روستاها را گرفت.

دبیر با اظهار رضایت از تحرکات و کارهای انجام شده توسط دستگاه‌های متولی به ویژه نیروی انتظامی یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده و فعالیت ایثارگرانه نیروی انتظامی و امنیتی جلوی افزایش اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در اردبیل گرفته شده و سوداگران مرگ کمترین فعالیت را در اردبیل دارند.

این مسئول ضرورت همکاری همه مجموعه‌ها به ویژه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و آحاد مردم را جهت آگاهی بخشیدن به عواقب اعتیاد خانمانسوز را یادآور شد.

فرماندار اردبیل گفت: همسایگی با بزرگترین تولید‌کننده مواد مخدر افغانستان و ورود مواد مخدر از کشورهای همسایه، توطئه‌های دشمنان و استکبار در جهت آلوده کردن جوانان به مواد افیونی و سست کردن اعتقادات و باورهای دینی از مهمترین اهداف ورود مواد مخدر به کشورمان است.

سالانه 20 هزار میلیارد تومان صرف مبارزه با قاچاق مواد مخدر می‌شود

دبیر با اشاره به هزینه‌های گزاف مبارزه با مواد مخدر در ایران اسلامی تصریح کرد: سالانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان صرف هزینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این هزینه مادی در کنار شهادت بیش از 3 هزار و 200 نفر از سربازان و جان برکفان فرزندان ایران اسلامی در جهت مبارزه با سوداگران مرگ است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل با اشاره به اینکه مواد مخدر در دست استکبار یک نوع اهرم فشار به سایر کشورهاست، گفت: با تمام فعالیت‌ها و مبارزاتی که در خصوص مواد مخدر انجام می‌گیرد، تغییر الگوی مواد مصرفی به انواع مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روانگردان باعث آسیب‌های اجتماعی، امنیتی و سلامت و بهداشت می‌شود که باید خانواده‌ها در این جهت بیشتر از قبل مراقبت‌های لازم را از فرزندان خود به عمل آورند.

دبیر از تشکیل چهار کمیته فرعی در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اردبیل خبر داد و تاکید کرد: کمیته مقابله با ورود و عرضه روانگردان‌ها، کمیته فرهنگی و پیشگیری، کمیته درمان و حمایت اجتماعی، کمیته حقوقی و قضایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین جلوگیری از آلوده شدن جوانان و آگاه‌سازی خانواده‌ها در فرمانداری اردبیل تشکیل یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه حاضرین جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مبارزه با مواد مخدر پرداخته و لزوم برخورد مناسب قانونی را خواستار شدند.

همچنین در ادامه سید‌زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز گزارشی از برخورد با سوداگران مرگ در اردبیل ارائه کرد و آمادگی دستگاه قضایی را در خصوص همکاری جدی و برخورد شدید با عوامل توزیع و پخش‌کنندگان مواد مخدر را اعلام کرد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول