اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار جدید گلستان:

بدون همدلی توسعه گلستان امکان‎پذیر نیست

استاندار جدید گلستان گفت: ما نیامده‎ایم جنگ کنیم بلکه آمده‎ایم با تکیه بر مشترکات، همه سلایق را در کنار هم جمع کنیم.

بدون همدلی توسعه گلستان امکان‎پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در جمع استقبال‌کنندگان پرشور مردم گرگان اظهار داشت: باید اتاق فکری تشکیل شود و در این مجموعه همه سلایق استان با تکیه بر مشترکاتشان در کنار همدیگر قرار گیرند.

وی با مروری بر تاریخچه سیاسی استان و تاکید بر نیازهای نرم‌افزاری برای توسعه این خطه محروم اذعان داشت: در این تاریخ گذرا، متاسفانه در کنار هم قرار گرفتن به عنوان یکی از نیازهای نرم‎افزاری استان برای انجام حرکات بزرگ را دارای قوت ندیده‎ام.

بدون همدلی و کنار هم نشستن توسعه گلستان امکان‎پذیر نیست

صادقلو تصریح کرد: باید همه سلایق سیاسی با تکیه بر نقاط وفاق، همدلی و همراهی برای وصول به یک هدف که همان توسعه استان است، تمرین و مشارکت کنند.

وی یادآور شد: این خواسته قلبی همه دلسوزان استان به ویژه دغدغه به حق نماینده ولی فقیه در استان است.

هفتمین استاندار گلستان ادامه داد: در این فضای همدلی باید زیاد کار کنیم چرا که مطالعه سرنوشت استان‌های موفق و توسعه یافته کشور نشان می‎دهد این بعد نرم افزاری توسعه به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

صادقلو اضافه کرد: به این مهم اعتقاد و ایمان دارم و پیگیر خواهم بود که همه سلیقه‎های استان و حتی خارج از منطقه در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند به رشد و اعتلای استان کمک کنند.

باید حقوق حقه اقوام را در گلستان به رسمیت بشناسیم

وی با اشاره به گلستان به عنوان ایرانی کوچک، تنوع قومی، اقلیمی و مذهبی را از دیگر نرم‎افزارهای توسعه استان قلمداد کرد.

صادقلو خاطرنشان‎ کرد: در این بخش نیز با نگاهی بیگانه و عاری از همگرایی دچار فصل و جدایی از یکدیگر شده‎ایم.

وی متذکر شد: باید بر اساس واقعیت مستند، ضمن رعایت و به رسمیت شناختن حقوق حقه اقوام، به سمت همگرایی حرکت کنیم.

استاندار بومی گلستان، از نافذین قومیت‎ها و مذاهب استان خواست تا با منطق و تدبیر در ایجاد این همگرایی، تعامل و هنجار تلاش کنند.

نگاه مسئولان نباید قیم‎مآبانه باشد

صادقلو، سومین نرم‎افزار توسعه استان را آگاهی مسئولان به وظایف حاکمیتی‎شان قلمداد کرد و گفت: این آگاهی نکته اساسی در تعامل بین مردم و مسئولان اجرایی است.

وی تصریح کرد: مسئول در ارتباط با مردم نباید نگاهش قیم‎مآبانه باشد بلکه باید به این ارتباط به عنوان وظیفه حاکمیتی نگاه کند.

اجرای طرح استانداری مجازی در گلستان

رئیس شورای اداری استان گلستان با اشاره به تسهیل در ارتباط مردم با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی از تشکیل استانداری مجازی در استان خبر داد.

صادقلو افزود: در دیدار با دکتر جلالی قرار شد، این موضوع را پیگیری کنیم تا این امکان به دیگر امکانات ارتباطی مسئولان و دستگاه‌های دولتی با مردم اضافه شود.  

وی، سه بار کلمه مردم را تکرار کرد و اذعان داشت: حب مردم یک نکته اساسی و ایمانی است.

صادقلو گفت: حسم این است که در آموزه‎های اسلامی، مسیر قرب‎‎الهی گذر از عرفان فردی به سمت عرفان اجتماعی است و این عرفان اجتماعی نیز در ذات خود مهربانی به مردم را یدک می‌کشد.

وی با اشاره به خاطره خود از امام (ره) در زمان نمایندگی وی در مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار که در زمان دفاع مقدس اتفاق افتاده بود در زمینه توقعات مردم از مجلس با توجه به موضوع جنگ تحمیلی خدمت امام (ره) مطالبی عرض کردم، ایشان فرمودند «هم مردم را داشته باشد و هم مجلس را، با مردم مهربان باشید چرا که مهربان بودن با مردم نیمی از عقل است».

با مردم مهربانی کنیم

استاندار دولت یازدهم در استان گلستان تصریح کرد: باید در استان شیوه مهربانی با مردم را در دستور کار قرار دهیم.    

صادقلو یادآور شد: مردم ما آنقدر با شعور هستند که اگر با ادب، منطق و مهربانی با آنان سخن بگویید و حتی جواب نه به آنان بدهید، نمی‎گویند کاری نکردید، بلکه می‌گویند نشد.

وی ادامه داد: این نکرد و نشد‎ها از سوی مردم هر کدام به نوبه خود با معانی متفاوت، می‎تواند بناکن یا بنابرکن هر نظام سیاسی باشد، پس مدیران باید به ظرافت این موضوع دقت کنند.

گلستان مدیون آیت‌الله نورمفیدی است

صادقلو با اشاره به آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در گلستان به عنوان مفاخر استان افزود: حقیقت این است آنچه که داریم از منویات این شخصیت فرزانه در این خطه است و باید قدر این سرمایه گرانقدر را بیش از پیش بدانیم. 

وی ادامه داد: آیت‌الله نورمفیدی سرور عزیز، بزرگ و چهره تابناک استان است که توجهی پیگیرانه نسبت به نقطه تحول توسعه‎ای استان دارند.

وی با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: از ابتدای طرح اینجانب به عنوان استاندار تا پایان جلسه هیئت دولت، ایشان با حساسیت بسیار، بی‎قرارانه پیگیر نتیجه کار بودند.

باید فضای نشاط در جامعه را تداوم بخشید

استاندار گلستان یادآور شد: حقیقت این است که حماسه سیاسی در کشور و انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت، در جامعه نشاط و امید ایجاد کرده و باید همه با هم با عمل به برنامه‎های دولت تدبیر و امید این فضا را حفظ کنیم.

صادقلو خاطرنشان کرد: استان با توجه به قابلیت‎های بسیار خود در عرصه کشاورزی، صنعت و گردشگری می‎تواند حرف‎های بسیاری در توسعه کشور داشته باشد.                                                   

انتهای پیام/83002/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول