اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز در سنندج

همایش 2 روزه مدیریت فوریت‌های برق آغاز شد

دومین همایش منطقه‌ای مدیریت حوادث عملیات و اتفاقات فوریت‌های برق در شبکه‌های توزیع از امروز به میزبانی استان کردستان آغاز شد.

همایش 2 روزه مدیریت فوریت‌های برق آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمصطفی نجفیان پیش از ظهر امروز در دومین همایش منطقه‌ای مدیریت حوادث عملیات و اتفاقات فوریت‌های برق در شبکه‌های توزیع با اشاره به وجود یک نیروگاه سیکل ترکیبی در بخش تولید برق اظهار کرد: این نیروگاه با ظرفیت 956 مگاواتی در حال تولید برق است.

وی با اشاره به اینکه نیاز استان رقمی در حدود 430 تا 440 مگاوات است گفت: این عدد در زمان پیک است و مازاد نیاز استان وارد شبکه سراسری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تأکید بر اینکه امکان صادرات برق استان به کشورهای همجوار نیز وجود دارد تصریح کرد: در استان کردستان 523 هزار مشترک برق وجود دارند که 86 درصد آنها در بخش خانگی و 14 درصد باقیمانده در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

نجفیان رویکردهای شرکت برق کردستان را اصلاح و جمع‌آوری شبکه‌های مخاطره‌آمیز به عنوان اقدام پیشگیرانه، افزایش سطح دانش و حضور پررنگ در مجامع علمی و تکریم ارباب رجوع عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت استفاده از انرژی خورشیدی اظهار کرد: 8 کیلووات ساعت آن متصل به شبکه و 3 کیلووات ساعت نیز مستقل از شبکه در بخش خورشیدی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در ادامه با یادآوری برگزاری نخستین همایش مدیریت حوادث در کرمانشاه طی سال 91 گفت: دومین همایش با محور تلفات شبکه‌ها و طراحی شبکه توزیع در حال برگزاری است.

نجفیان دستیابی به روش‌های نوین علمی و کاربردی، تبادل تجارب و بهره‌گیری از عملکرد موفق سایر شرکت‌های توزیع را اهداف این همایش عنوان کرد.

به گفته وی، ایجاد ارتباط مؤثر بین شرکت‌های توزیع برق غرب و شمال‌غرب، ارتقای سطح علمی و تخصصی کارشناسان و مدیران حوزه بهره‌برداری، ارتقای دانش و مهارت‌های مدیریتی را دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه را 120 مورد عنوان کرد و گفت: از این میان 33 مقاله از استان کردستان به همایش رسیده است.

 رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه غرب نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: طی 2 سال اخیر میزبان 3 همایش بودیم که نخستین آن همایش فوریت‌های برق در خرداد ماه سال گذشته بود و دومی نیز هجدهمین کنفرانس سراسری شبکه‌های توزیع در اردیبهشت امسال است.

مرادی‌مجد با اشاره به وجود یک‌هزار و 400 مقاله و 200 میهمان در آن همایش گفت: همایش کنونی نیز دومین همایش فوریت‌های برق است که توسط انجمن و دفتر کردستان در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این همایش بدون همکاری دانشگاه‌های منطقه غرب امکان‌پذیر نبود پیشنهاد کرد از میان مدیران عامل شرکت‌های توزیع میزبان سومین همایش فوریت‌ها نیز انتخاب شود.

70 درصد اعتبارات برق مربوط به بخش بهره‌برداری است

نماینده شرکت توانیر نیز در این جلسه با بیان اینکه 70 درصد اعتبارات تزریقی در بخش صنعت برق مربوط به بخش بهره‌‌برداری است ابراز امیدواری کرد این همایش در آینده تبدیل به کنفرانس بهره‌برداری شود.

مقیمی با بیان اینکه روند تحول در بخش بهره‌برداری با وجود مشکلات در حوزه نقدینگی رضایت بخش بوده است مراکز فوریت برق را یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های بهره‌برداری برای تثبت وضعیت عنوان کرد.

وی افزود: هسته اصلی بهره‌برداری مراکز فوریت هستند و بهبود قابلیت اطمینان هم از این بخش سرچشمه می‌گیرد.

انتهای پیام/79012/س40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول