اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی بیجار:

مراکز آموزشی در برقراری انضباط اجتماعی پیشقدم شوند

فرمانده نیروی انتظامی بیجار خواستار مشارکت مراکز آموزشی در برقراری انضباط اجتماعی و پیشقدم شدن آنها در این امر خطیر شوند.

مراکز آموزشی در برقراری انضباط اجتماعی پیشقدم شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، رحمت‌الله کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم زنگ انضباط اجتماعی که به صورت نمادین با حضور معاون فرماندار در مدرسه دبیرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه پرتو دانش بیجار نواخته شد اظهار کرد: فرهنگیان دانش‌آموزان و مربیان و مراکز آموزشی در مشارکت با پلیس برای ایجاد امنیت در جامعه نقش بسزا و انکارناپذیری دارند.

وی هدف از برگزاری این مراسم نمادین را نهادینه کردن فرهنگ نظم و انضباط در جامعه بیان کرد و گفت: نظم از مولفه‌های اصلی در راستای پیشرفت یک جامعه موفق است.

فرمانده نیروی انتظامی بیجار خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرامین رهبری حرکت کرده و در این امر تمامی هم و غم خود را بکار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یار و یاور رهبری در در طول دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بوده و در صحنه حاضر و با نثار خون پاک شهیدان نیروی انتظامی ارادت به آرمان‌های انقلاب را به اثبات رسانده است.

کریمی با اشاره به سخنان رهبری بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری و تعبیر ایشان از کارکنان ناجا به مجاهدان فی سبیل‌الله برای پلس افتخار است و در سایه این تعبیر تلاش‌های بی‌وقفه نیروی انتظامی بیش از پیش خواهد شد.

وی بیان کرد:  پلیس باید با اعتمادسازی و جلب رضایت مردمی به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی و پشتوانه‌های اقتدار تلاش کنند.

وی با اشاره به دوران 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در ایران اسلامی گفت: امنیت کنونی در جامعه امروز مرهون خون پاک شهیدان 8 سال دفاع مقدس است که اجازه تصاحب گوشه‌ای از خاک پاک میهن را به دشمنان ندادند.

فرمانده نیروی انتظامی بیجار با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی 33 کشور عراق را پشتیبانی می‌کردند گفت: ایران اسلامی با توکل بر خدا و رهبری امام خمینی و به پشتوانه مردم و جوانان که سرمایه‌های اصلی کشور هستند توانست در این جنگ نابرابر پیروز شود.

جنگ امروز جنگ نرم است

کریمی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) گفت: امام (ره) خطاب به مردم فرمودند دشمن بعد از جنگ نظامی تغییر تاکتیک می دهد و مردم باید هوشیار باشند.

وی این تغییر تاکتیک را آغاز جنگ نرم توسط دشمن بیان کرد و گفت: از آن جا که دشمن مأیوس از شکست ایران از طریق جنگ نظامی شده است از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی وارد عمل شده که در این دوران آگاهی مردم به این امر از ملزومات است.

فرمانده نیروی انتظامی بیجار با بیان اینکه جنگ امروز با دشمن جنگ نرم است افزود: جنگ نرم چهره ای بسیار فریبنده دارد و موضعی مشخص نداشته و مردم خصوصا جوانان باید با آگاهی در برابر این جنگ از کیان اسلامی محافظت کنند.

کریمی با بیان اینکه دشمن هزینه های هنگفتی برای ایجاد جنگ نرم کشور متحمل شده است بیان کرد: از اهداف جنگ نرم تغییر و کم‌رنگ کردن اعتقادت مذهبی مردم و رواج شایعه پراکنی، دروغ‌گویی، تقلید از فرهنگ غرب و کم رنگ شدن فرهنگ اسلامی، از بین بردن اعتقادات مذهبی میان جوانان و... است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از تلفن همراه و اینترت باید استفاده و بهینه در راه درست داشته باشند گفت: از اهداف دشمن رواج تهاجم فرهنگی در میان دانش‌آموزان و جوانان از طریق فضای مجازی است و جوانان با هوشیاری آنان را از رسیدن به اهداف خود مأیوس خواهند کرد.

این مسئول در ادامه آگاهی به عوامل و ایجاد اعتیاد به مواد مخدر، شناخت از دوستان و دوستیابی صحیح و آگاهی از معضلات اجتماعی از مهم‌ترین عوامل کاهش جرائم در جامعه عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی بیجار به آگاهی دانش‌آموزان در مقابله با جنگ نرم تأکید کرد و گفت: امید است با آموزش های لازم در این راستا توسط مربیان و معلمان دانش آموزان از اهداف دشمنان آگاه و در مقابله با آن کوشا باشند.

کریمی در پایان استعداد جوانان ایرانی را ستودنی بیان کرد و یکی از عوامل مرکزیت توجه دشمن به جوانان  همین هوش و استعداد بالای آنها عنوان کرد.

انتهای پیام/79015/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول