اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر:

ماهیت آمریکا پشتیبانی از رژیم صهیونیستی است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: ماهیت آمریکا پشتیبانی از رژیم صهیونیستی است و کار این رژیم تضعیف مقاومت است.

ماهیت آمریکا پشتیبانی از رژیم صهیونیستی است

عبدالله فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: ارتباط، تعامل، همفکری احزاب و گروه‌های سیاسی که جنبه رسمی دارند یک ضرورت است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر یادآور شد: در گذشته که بعضی از احزاب منحل شدند و فعالیت‌ها کمرنگ شده بود تعاملی بین احزاب وجود نداشت و امیدواریم با شرایط جدید سیاسی که پیش آمده تعاملی صحیحی میان احزاب سیاسی برقرار شود و آنهایی هم که علاقمندند فعالیت‌های حزبی داشته باشند با مجوز رسمی وارد صحنه شوند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلام طبق قانون اساسی احزاب می‌توانند فعالیت داشته باشند ولی متاسفانه به خاطر سلیقه‌های بعضی از مقامات رسمی و سیاسی موجب شده است تا فعالیت احزاب در کشور کمرنگ شود.

فاتحی ادامه داد: امیدواریم احزاب حضوری پررنگی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در کشور از خود نشان دهند و حزب موتلفه همیشه با سایر احزاب تعامل خوبی داشته و خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد بعضی از اشخاص که دیدگاه‌های سیاسی خود را مثل پرچم تغییر می‌دهند چیست، گفت: گرایش‌های موسمی و فصلی معمولاً در دولت‌های مختلف به وجود می‌آید، افرادی که از نظر بنیه اعتقادی ضعیفند و ریشه‌دار نیستند این افراد موسمی و فصلی گرایشات و تمایلاتی خاصی از خود شان و بروز می‌دهند و بیشتر تحت تاثیر شرایط سیاسی و جو و فضای موجود در کشور هستند.

فاتحی افزود: این افراد با تغییر فضای کشور خود را تغییر می‌دهند و دلیل اصلی آن است که این افراد فکر قوی و بنیادی ندارند موسمی آمدند و موسمی هم می‌روند و این برای کسانی است که ریشه‌دار نیستند.

وی با اشاره به اینکه احزاب فصلی برخلاف احزاب سازمان یافته مانع توسعه‌یافتگی نظام سیاسی خواهند شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلبی که ریشه دارند و قانونی می‌خواهند عمل کنند وارد صحنه شوند و رابطه دوستانه با هم داشته باشند و بر اساس تکلیف وظیفه برای آباد و اداره کردن صحیح مملکت برنامه بدهند.

فاتحی افزود: مملکت که حزبی شد باید سلیقه‌های مختلف را تحمل کنند نقد منصفانه اشکالی ندارد زیرا هویت‌بخشی به احزاب واقعی و سازمان‌یافته می‌تواند حرکت نظام سیاسی در فرآیند توسعه را تسهیل و تسریع کند.

وی در پاسخ به اینکه افرادی در پست‌های کلیدی دنبال سهم‌خواهی هستند نظر شما در این زمینه چیست؟ اضافه کرد: افرادی به‌خاطر به‌دست آوردن موقعیت‌های خاصی موضع گیری‌های سیاسی مصلحتی و موسمی از خود به خرج می‌دهند و همه اینها ضعفی است که در نظام حزبی مملکت وجود دارد.

فاتحی بیان داشت: چون احزاب قوی و ریشه‌دار به صورت ثابت و دائمی وجود ندارد احزابی که پا به عرصه جریان‌های سیاسی می‌گذارند سعی می‌کنند خود را با اوضاع سیاسی تطبیق بدهند نه اینکه اوضاع سیاسی را به سمت و سوی صحیح بکشانند و این ضعفی است که در بعضی از احزاب وجود دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: حزب موتلفه که ادامه دهند حزب جمهوری اسلامی است براساس مشی صحیح که در چارچوب نظام، ولایت فقیه، پشتیبانی از ولایت اهل بیت، و... است بحمدالله مسیر صحیح خود را ادامه می‌دهد و با نظام‌های سیاسی هم که مورد تایید رهبری هستند همکاری خود را ادامه و از انتقادات سازنده که بتواند فضای سیاسی مملکت را تلطیف کند و برای حل مشکلات مردم پیش برود استقبال می‌کند.

وی به مسئله سوریه هم اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا به عنوان سردسته مستکبرین جهان و به عنوان پشتیبان نظام صهیونیستی طبیعی است که با محور مقاومت و مقاومت اسلامی که ایران اسلامی پشتیبان مقاومت است سر سازگاری نخواهد داشت هر چند به ظاهر ادعا کند که ما طرفدار خط و مش سیاسی هستیم اما در عمل به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی در تضعیف محور مقاومت می‌کوشد.

فاتحی افزود: آمریکا چنانچه سوریه را تحمل کند و دست از جنگ هم بردارد اما حملات ایضایی و حمایت از تکفیری‌ها، القائده و وهابیت و کسانی که مخالف حکومت شیعی و مقاومت اسلامی هستند ادامه می‌دهد.

وی افزود: ماهیت آمریکا پشتیبانی از رژیم صهیونیستی است و کار این رژیم تضعیف مقاومت است.

انتهای پیام/66001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول