اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همسر رهبر القاعده در لیبی:

اللیبی سال ۱۹۹۶ از القاعده جدا شده بود/ اللیبی در هیچ عملیات بمب‌گذاری دست نداشته است

همسر رهبر القاعده در لیبی مدعی است انس اللیبی سال ۱۹۹۶ از القاعده جدا شده و در هیچ عملیات بمب‌گذاری دست نداشته است.

اللیبی سال ۱۹۹۶ از القاعده جدا شده بود/ اللیبی در هیچ عملیات بمب‌گذاری دست نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس، همسر انس اللیبی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: زمانی که همسرم از نماز صبح به خانه باز می‌گشت، مردان نقاب‌پوش او را دستگیر کردند.

در حالی که چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا ابو انس اللیبی را یکی از بزرگترین تروریست‌های جهان خوانده است، همسر اللیبی او را به گونه دیگری توصیف کرد و گفت: اللیبی بی‌گناه است. او در سال 1996، القاعده را رها کرد و هیچ ارتباطی با بمب‌گذاری‌های سال 1998 در سفارت‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا ندارد.

ام عبدالرحمان افزود: از چیزی که می‌گویم مطمئن هستم. او در هیچ بمب‌گذاری در هیچ کجای جهان دست نداشته است. اللیبی در جهاد در افغانستان شرکت کرده، عضو القاعده بوده و محافظ شخصی اسامه بن لادن نیز بوده، درست، اما در هیچ عملیاتی شرکت نکرده است.

بر اساس این گزارش، اللیبی جزو افرادی است که آمریکا او را در بمب‌گذاری‌های سفارت‌خانه‌های آمریکا دخیل می‌داند از این روست که مقامات آمریکایی و تحلیلگران مسائل تروریسم از خبر دستگیری او استقبال کردند. با این حال، دولت موقت لیبی خود را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده و دستگیری اللیبی به دست آمریکایی‌ها را آدم‌ربایی خوانده است.

با این حال ام عبدالرحمان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: نمی‌دانم چه کسی همسر من را ربوده است. اللیبی ساعت 6:30 صبح در حال بازگشت به خانه بود که حداقل 10 مرد در چهار خودرو او را محاصره کردند. بعضی از آنها نقاب زده بودند. این افراد به نظر من شبیه لیبیایی‌ها بوند و عربی را با لهجه لیبیایی صحبت می‌کردند. آنها که من دیدم، لیبیایی بودند و شاید آمریکایی‌ها نیز با آنها بودند اما من آنها را ندیدم چراکه بیشتر از یک خودرو آنجا بود. وی افزود: نمی‌توانم تایید کنم که آیا آنها آمریکایی بودند یا نه اما آنها که من دیدم لیبیایی بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول