اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان خبر داد

جابه‌جایی 15 میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای خوزستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از جابه‌جایی 15 میلیون تن کالا در نیمه نخست سال جاری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان خبر داد.

جابه‌جایی 15 میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای خوزستان

سید محمدحسین مرعشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از 15 میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از مبدأ استان خوزستان جابه‌جا شد که برای جابه‌جایی این میزان بار بیش از 860 هزار سفر کامیون صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل عمومی بین شهری کالای استان 281 شرکت است که از این تعداد دو شرکت حمل و نقل کالا در 6 ماهه نخست سال جاری تأسیس شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان در ادامه با بیان اینکه 23 پایانه مسافربری فعال در استان اقدام به جابه جایی مسافران می‌کنند، عنوان کرد: سالانه 56 هزار بار ترافیکی سنگین و فوق سنگین از مبادی استان جابه جا می‌شود که شامل 20 درصد بارهای ترافیکی است.

وی ادامه داد: حدود 18 هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و حدود 8 هزار راننده در بخش حمل و نقل مسافر در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استان خوزستان با برخورداری از پایانه بار بندر امام خمینی  و پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه از قطب‌های ویژه حمل و نقل عمومی کالا در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/72001/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول