اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی خبر داد

ایمن‌سازی 33 مدرسه حاشیه راه در خراسان شمالی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی از ایمن‌سازی 33 مدرسه حاشیه راه در این استان طی امسال خبر داد.

ایمن‌سازی 33 مدرسه حاشیه راه در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید سبحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از این تعداد قرار است تا 18 مدرسه ایمن‌سازی فیزیکی و 15 مدرسه ایمن‌سازی آموزشی شوند.

وی با بیان اینکه برای ایمن‌سازی هر یک از این مدارس حدود 20 میلیون ریال اعتبار صرف خواهد شد، مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای این طرح در حاشیه راه‌های استان طی امسال را 700 میلیارد ریال ذکر کرد.

سبحانی اظهار کرد: در اجرای ایمن‌سازی آموزشی مدارس حاشیه راه‌های خراسان شمالی ضمن آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان برخی لوازم تحصیل از جمله کیف، جامدادی و سایر اقلام در راستای پیشبرد و فرهنگ‌سازی ترافیکی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی ایمن‌سازی فیزیکی را هم خط‌کشی، نصب علائم ایمنی و سایر اقدامات برشمرد و افزود: طی سال‌های پس از تاسیس خراسان شمالی 175 مدرسه حاشیه راه استان ایمن‌سازی شده است.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی افزون بر 10 هزار دانش‌آموز این مدارس هم از آموزش‌های ارائه شده بهره‌مند شدند.

وی اعتبار صرف شده برای ایمن‌سازی مدارس این استان را هم تاکنون بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

*نصب 6 سامانه کنترل سرعت در محورهای خراسان شمالی 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین از نصب و راه‌اندازی شش سامانه کنترل سرعت در محورهای این استان خبر داد.

وی گفت: این دوربین‌ها ضمن کنترل سرعت در صورت وجود هرگونه تخلف از سوی رانندگان آن را ثبت و به نشانی راننده متخلف ارسال می‌شود.

سبحانی راه‌اندازی رسمی این دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای استان را اواخر آذر همزمان با روز حمل و نقل عنوان کرد.

*اهدای کلاه ایمنی رایگان در اجرای طرح ارتقای راکبان موتورسیکلت

عضو شورای ترافیک و حمل و نقل استان خراسان شمالی همچنین از اهدای کلاه ایمنی رایگان در قالب طرح ارتقای راکبان موتورسیکلت در شهرستان‌های شیروان و اسفراین خبر داد.

به گفته وی طرح آموزش راکبان موتورسوار در استان با 650 میلیون ریال اعتبار به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های شیروان و اسفراین برای اجرای طرح آموزش راکبان موتورسیکلت انتخاب شده است، تاکید کرد: طبق آمار این شهرستان‌ها بیشترین شمار کشته‌شدگان راکبان موتورسیکلت در استان را دارند.

سبحانی اظهار کرد: در این آموزش‌ها علاوه بر ارائه توصیه‌های لازم به موتورسیکلت‌سواران و خطرات ناشی از حرکات مخاطره‌ساز، کلاه ایمنی، برچسب‌ها و برخی اقلام آموزشی به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین نشست با روستاییان حاشیه راه‌ها را برای کاهش میزان حوادث از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد.

انتهای پیام/63002/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول