اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

توانایی و تعهد ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه در انتصابات شهرستان از هیچ کسی حمایت نمی‌کنم، گفت: توانایی و تعهد ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد.

توانایی و تعهد ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد

حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی‌جویباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به برخی تغییر و تحولات در بدنه دولت یازدهم این مساله را امری طبیعی و مرسوم در همه دولت‌ها دانست.

امام جمعه شهرستان میاندرود در این مورد با بیان اینکه تغییر و تحول در مسئولیت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: این تغییرات طبیعی است و نباید تنگ نظری داشته باشیم.

وی به برخی خبرها و سخنان مطرح شده از جانب وی در برخی رسانه‌ها و محافل اشاره کرد و افزود: من در جلسه‌ای گفتم زمان تغییر و تحول است و با این انتخابات امید در مردم زنده شده است اما این به معنی تغییر و تحولات شهرستانی نبوده است یا اینکه مثلا فرماندار یا شهردار را بگیرند و یا بردارند.

*همفکری به معنای هم حزبی بودن نیست

امام جمعه میاندرود در این مورد ادامه داد: باید پذیرفت که وقتی مسئولی مسئولیتی را در اختیار می‌گیرد باید مدیران همفکر را به عنوان ابزار لازم در اختیار داشته باشد.

رسولی بیان داشت: حتی ممکن است یک متخصص نیز وجود داشته باشد اما باید همسو با آن مدیر و هماهنگ با سیاست‌های اجرایی وی باشد به همین دلیل تغییرات و جابه‌جایی‌ها در دولت‌ها به‌وجود می‌آید.

این مسئول افزود: وقتی که رئیس جمهور تغییر می‌کند وزرا و معاونان وی و به تبع آن استانداران و معاونان آنها تغییر می‌کنند و کسانی که همسو و همفکر با سیاست‌های دولت هستند باید دست به دست هم بدهند و به مدیر اجرایی کمک کنند اما این به این معنی نیست که مدیر قبلی به درد نمی‌خورد یا آدم بدی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود تصریح کرد: وقتی می‌گوییم هماهنگی و همفکری منظور هم حزبی بودن نیست و بلکه شرط اولیه ولایت فقیه است.

*تخصص و توانایی لازمه انتخاب مدیران

امام جمعه میاندرود در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره ضروریات انتخاب مدیران  همچنین مختصات یک مدیر شایسته گفت: یک مسئول باید قبل حین و بعد از مسئولیت خود پایبند به اصول، ولایت و نظام باشد.

رسولی با اشاره به ضرورت وجود اصل خدمتگزاری در مسئولان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد باید کسانی را منصوب کرد که فقط در چهار چوب خدمتگزاری وارد میدان شوند یعنی اگر کسی بگوید «خوب حالا که دولت روی کار آمده هم حزب ما است پس من هم بروم و یک پستی بگیرم»این صحیح نیست اما اگر کسی به خودش بگوید:«من با داشتن شرایط لازم می‌توانم به مردم خدمت کنم پس وارد میدان می‌شوم» این مساله مناسب یک مسئول است.

وی به مولفه مهم بومی گزینی در انتخاب مسئولان اشاره کرد و افزود: یک مسئول در هر جایی که برای خدمت وارد می‌شود باید اول آشنایی با منطقه، خلق و خوی مردم داشته باشد مردم را از خودش بداند و ناآشنا با امور آن منطقه نباشد.

خطیب جمعه شهرستان میاندرود در این مورد اظهار داشت: اگر استاندار قصد خدمت دارد باید افرادی را انتخاب کند که دلسوز، هماهنگ با سیاست‌ها و دور از وابستگی‌های حزبی باشد که امیدوارم هیچ مسئولی خصیصه وابستگی حزبی را نداشته باشد.

*انتصاب مسئول غیربومی یک خیانت است

رسولی با تاکید بر اینکه انتصاب مسئول غیر بومی خیانت است، تصریح کرد: شاید فرد توانمند و تحصیل کرده‌ای غیربومی توانایی خدمت داشته باشد اما دو سال یا حداقل یک سال زمان نیاز است تا وی منطقه جغرافیایی و مردم را بشناسد که این تلف کردن زمان و نیروی انسانی و در حقیقت یک نوع خیانت است.

وی با طرح دو سئوال که چرا باید افرادی را بگماریم که آشنایی با منطقه ندارند و چرا باید زمینه را برای ایجاد برخی خلل‌ها و چالش‌ها آماده کنیم، افزود: بهترین کار این است که استاندار با مشاوران و امنایی که در منطقه دارد، مشاوره کند و افرادی را که توانایی دارند را انتخاب و روی آنها بحث کنند تا به فرد مناسب دست پیدا کنند.

*توانایی و تعهد ملاک انتخاب شود

حجت الاسلام رسولی‌جویباری با اشاره به برخی سخنان در مورد حمایت وی از فرد خاص برای تصدی فرمانداری شهرستان میاندرود اظهار داشت: با صراحت می‌گویم که بنده از هیچ فردی حمایت نمی‌کنم و امام جمعه نباید هم از کسی حمایت کند.

وی تصریح کرد: افرادی که الان سخنانی در مورد گزینه بودن آنها مطرح است همه پیش من آمدند من به همه احترام گذاشته‌ام و حرف‌های همه را گوش کرده‌ام همه را نصیحت کرده‌ام و راهکار را به همه نشان داده‌ام.

امام جمعه میاندرود در این مورد ادامه داد: برخی از این افراد تلفنی با بنده صحبت کردند، عده‌ای دیگران را واسطه گرفته‌اند و برخی تنهایی آمده‌اند اما در این بین برخی هم تلفنی هم با واسطه و هم تنهایی آمده‌اند که این برد بیشتری داشته است اما خواسته ما آن کسی است که می‌تواند برای مردم کار کند، درد مردم را می‌داند و کاربلد است و اگر مشاوره‌ای از بنده بگیرند مشاوره برای اشخاص نمی‌دهم بلکه مشاوره برای شخصیت‌ها و توانایی‌ها را می‌دهم.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول