اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی آماده گسترش همکاری‌های همه جانبه با ارمنستان است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی آماده گسترش همکاری‌های همه جانبه با ارمنستان است.

آذربایجان‌غربی آماده گسترش همکاری‌های همه جانبه با ارمنستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از سایت اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان غربی وحید جلال‌زاده در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر مدیریت منطقه‌ای ارمنستان که این دیدار در کشور ارمنستان انجام شد، گفت: گسترش روابط در سطوح مختلف با کشورهای همجوار در دستور کار مدیریت ارشد استان است و برای توسعه روابط اقتصادی با کشور ارمنستان عزم راسخ داریم.

وی افزود: سران دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان تصمیم بر گسترش روابط دارند که سفرهای متقابل مسئولین بلند پایه دو کشور حاکی از این مسئله است.

جلال زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و می‌تواند به عنوان یک قطب سرمایه‌گذاری در منطقه مطرح شود.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه بیش از 60 درصد کنسانتره ایران در آذربایجان غربی تولید می‌شود، گفت: این امر زمینه خوبی را برای صادرات این محصولات به کشورهای مختلف جهان فراهم کرده است.

جلال‌زاده تاکید کرد: آماده توسعه روابط همه جانبه استان آذربایجان غربی با استان‌های مرزی ارمنستان و به ویژه استان آرماویر هستیم.

معاون نخست وزیر و وزیر مدیریت منطقه‌ای ارمنستان نیز در این دیدار ضمن استقبال و ابراز خرسندی از حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران و مسئولان ارشد استان آذربایجان غربی در ارمنستان، گفت: دولت ارمنستان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است و امیدواریم با تلاش‌های طرفین شاهد ارتقای سطح روابط فی مابین باشیم.

آرمن گئورگیان توسعه روابط کشور ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های مقامات این کشور عنوان کرد و افزود: سفر مسئولین بلند پایه دو کشور به کشورهای یکدیگر نشان از توجه ویژه طرفین به ارتقای روابط در سطوح مختلف دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های مرزی دو کشور نقش عمده‌ای را توسعه روابط میان دو کشور ایفا می‌کنند لذا باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در ادامه با آرمن موسسیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلال‌زاده در این دیدار با اشاره به آمادگی استان آذربایجان غربی برای ارتقای سطح روابط با ارمنستان، گفت: به دلیل توانمندی‌های ویژه آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف به خصوص کشاورزی، این استان می‌تواند در مسیر توسعه همکاری‌های دو کشور نقش مهمی ایفا کند.

وی ارتقای همکاری های اقتصادی میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان دو کشور به ویژه مسئولان ارشد استان‌های مرزی باید زمینه‌های لازم را در راستای توسعه همکاری‌های همه جانبه فراهم کنند.

ارمن موسسیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز در این دیدار حضور مسئولان ارشد آذربایجان غربی را در این کشور فرصت بی نظیری برای توسعه روابط عنوان کرد و گفت: تاسیس مجتمع‌های دامپروری، بهره‌گیری از دانش فنی جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی و منابع طبیعی، توسعه همکاری‌های علمی و فناوری در بخش انرژی و کشاورزی از جمله زمینه‌های همکاری‌های آذربایجان غربی با کشور ارمنستان است.

گفتنی است بازدید از مرکز آموزش کودکان بی‌سرپرست به همراه استاندار آرماویر، شرکت تولید درب‌های چوبی، واحد‌ بسته‌بندی قارچ، واحدهای گلخانه‌ای و واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی و کارخانه تولید آبمیوه از دیگر برنامه‌های استاندار آذربایجان غربی در سفر به ارمنستان است.

انتهای پیام/61001/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول