اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دفتر فائو در تهران خبر داد:

استقبال فائو از افزایش همکاری‌ها با ایران

نماینده دفتر سازمان خواربار و کشاورزی جهانی (فائو) در تهران گفت: این سازمان از افزایش همکاری‌ با ایران در بخش‌های مختلف کشاورزی استقبال می‌کند.

استقبال فائو از افزایش همکاری‌ها با ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تفاهمنامه توسعه کشاورزی میان فائو و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در شهرستان کرج امروز با حضور مقامات ارشد 2 طرف به امضا رسید.

این تفاهمنامه پس از نشستی که با حضور رئیس پردیس کشاورزی و همچنین نماینده فائو در تهران برگزار گردید، امضا شد.

پس از جلسه فوق، نورالدین مونا نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی در تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: به طور قطع در دنیای امروز برای توسعه کشاورزی و بهره‌مندی از مدیریت علمی در این بخش نیازمند همکاری‌های گسترده میان کشورها و سازمان‌های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا فائو از افزایش همکاری‌ها با ایران با هدف توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی استقبال می‌کند و امروز نیز تفاهمنامه‌ای با یک مرکز علمی ایران برای تحقق این هدف به امضا رسید.

نماینده فائو در تهران افزود: بر اساس این تفاهمنامه، همکاری‌هایی در حوزه مدیریت منابع طبیعی، مدیریت آب و خاک و بهسازی و تجهیز سیستم‌های کشاورزی به امضا رسید.

نورالدین مونا اظهار داشت: امیدواریم تحقق کامل این تفاهمنامه منجر به توسعه کشاورزی در ایران و همکاری‌های گسترده علمی در بخش کشاورزی میان طرفین شود.

وی تصریح کرد: به طور قطع توسعه کشاورزی در ایران نقش مهمی در تامین امنیت غذایی در این کشور و همچنین کشورهای همسایه خواهد داشت که این امر یکی از مهمترین اهداف فائو است.

وی با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در حوزه منابع طبیعی افزود: ایران دارای منابع طبیعی ارزشمندی است که در صورت بهره‌برداری صحیح از آنها، می‌تواند نقش مهم‌تری در تامین امنیت غذایی بردارد.

همچنین در پایان این جلسه، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی نیز به خبرنگاران گفت: در تفاهمنامه‌ای که با فائو به امضا رسیده است، مقرر شد که 2 طرف همکاری‌هایی را در حوزه مدیریت منابع طبیعی، افزایش تولیدات دامی و به ویژه کنترل ریزگردها که آسیب‌های زیادی به همراه دارد در حوزه علمی و پژوهشی، داشته باشند.

محمد جعفری با اشاره به توان علمی پردیس کشاورزی تهران گفت: یکی دیگر از مفاد این تفاهمنامه‌ مربوط به تربیت افراد متخصص در حوزه کشاورزی بر اساس اعلام نیاز فائو است و در این حوزه نیز می‌توانیم همکاری‌های خوبی با سازمان خواروبار و کشاورزی جهانی داشته باشیم.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول