اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل یک شرکت بسته‌بندی مرغ و ماهی در یزد تاکید کرد

لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از فرآورده‌های دامی به صورت بسته‌بندی

مدیرعامل شرکت بسته‌بندی مرغ و ماهی پانیذ پروتئین یزد گفت: لازم است دامپزشکی، رسانه‌ها و متولیان بهداشت جامعه، به منظور حفظ سلامت مردم، استفاده از فرآورده‌های دامی به صورت بسته‌بندی را فرهنگ‌سازی کنند.

لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از فرآورده‌های دامی به صورت بسته‌بندی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمهدی جلیلی، ظهر امروز در بازدید خبرنگاران و مسئولان دامپزشکی استان یزد از واحد بسته‌بندی پانیذ پروتئین در شهرک صنعتی مهریز اظهار داشت: در فرآیند بسته‌بندی و انجماد محصولاتی نظیر مرغ، ماهی و سایر طیور و آبزیان، به دلیل انجماد در تونل انجماد با درجه منفی 60، ماندگاری محصولات بیشتر و احتمال وجود بیماری در آنها صفر است.

وی با اشاره به اینکه در این واحد تولیدی روزانه پنج تن مرغ و سه تن ماهی بسته‌بندی می‌شود، افزود: در صورتی که تقاضا در بازار باشد، ظرفیت بسته‌بندی این واحد بسیار بیشتر است و می‌تواند به 12 تن در روز برسد.

جلیلی با بیان اینکه هم‌اکنون در این واحد، هفت سردخانه با ظرفیت‌های پنج و 50 تنی داریم، تاکید کرد: بالاترین ظرفیت انبار سردخانه‌ای در استان یزد را داریم و حتی می‌توانیم در انبار کالاهایی نظر مرغ در مواقعی که تقاضای بازار زیاد است و نیاز به ذخیره سازی وجود دارد، با مسئولان استان همکاری کنیم.

وی سرمایه‌گذاری در این واحد را 1.5 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: محصولات این واحد از استان‌های جنوبی، یزد و در برخی موارد استان اصفهان خریداری می‌شود.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد نیز در این بازدید اظهار داشت: تونل انجماد منفی 60 درجه، در بسته‌بندی مواد بسیار مهم است زیرا دمای فریز در ماندگاری محصولات منجمد بسیار مهم است.

محمدرضا متوسل‌الحسینی تاکید کرد: محصولات در واحدهای بسته‌بندی با زمان کم و در دمای منفی 60 درجه منجمد می‌شود که این دما و زمان انجماد، استاندارد مورد نظر دامپزشکی است و کیفیت محصول در چنین شرایطی حفظ می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف خطیر دامپزشکی در تامین سلامت مردم عنوان کرد: هر نوع محصولی که از دام تولید می‌شود، چه به مصرف خوراکی برسد یا در سایر موارد نظیر پشم و ...، در مراحل مختلف از نقل و انتقال تا زمان عرضه، باید تحت نظارت دامپزشکی باشد.

متوسل‌الحسینی یادآور شد: در این میان واحدهای بسته‌بندی به دلیل نوع کاری که انجام می‌دهند، دامپزشکی را در تامین سلامت جامعه همراهی می‌کنند.

وی تاکید کرد: به طور قطع استفاده از فرآورده‌های دامی بسته‌بندی شده، تا حد زیادی از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و فرهنگ‌سازی در این زمینه در دستور کار دامپزشکی استان یزد است.

در این بازدید که از سوی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، خبرنگاران از بخش‌های مختلف این واحد بسته‌بندی مرغ و ماهی بازدید کردند.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول