اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

باید زمینه آشنایی دانش‌آموزان با دوران دفاع مقدس فراهم شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که بیش از 188 هزار شهید دوران دفاع مقدس در کشور وجود دارد، گفت: برای ماندگاری و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس باید زمینه آشنایی دانش‌‌آموزان با آن دوران را فراهم کنیم.

باید زمینه آشنایی دانش‌آموزان با دوران دفاع مقدس فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری ستاد راهیان نور دانش‌آموزی اظهار داشت: راهیان نور یکی از بهترین اردو‌های صددرصد اختیاری برای دانش‌آموزان دوم متوسطه برای گذراندن درس آمادگی دفاعی است.

وی با بیان اینکه بیش از 188 هزار شهید دوران دفاع مقدس در کشور وجود دارد، افزود: وظیفه داریم برای ماندگاری و انتقال ارزش ایثار، شهادت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی زمینه آشنایی دانش‌‌آموزان را فراهم کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آثار این اردوها به خوبی در دانش‌آموزان مشهود است.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال به دلیل کمبود اعتبارات 50 درصد دانش‌آموزان اعزام می‌شوند، اذعان داشت: بر این اساس اردو برای افرادی که فعالیت بیشتری در مدارس دارند، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هیچ حادثه سخت و خطر‌آفرینی در طول مسیر وجود نداشت.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: باید والدین از این فرصت برای کسب تجربه و همراهی شهدا استفاده کنند مانند والدینی که رزمندگان را در دوران دفاع مقدس همراهی کردند.

کسب رتبه چهارم کشوری در طرح آیه‌های تمدن

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی با اشاره به آزمون آیه‌های تمدن،گفت: در سال جاری 3 هزار و 500 دانش‌آموز در این آزمون شرکت کردند که 50 درصد آن‌ها در این آزمون پذیرفته شدند.

غلامرضا اردونی هدف از آزمون آیه‌های تمدن را نخبه‌پروری و تربیت دانش‌آموزان برای آینده نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی در سال جاری رتبه چهارم کشوری را در طرح 'آیه‌های تمدن' کسب کرده است.

انتهای پیام/22481/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول