اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

10 درصد جمعیت مازندران سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 10 درصد جمعیت مازندران سالمند هستند.

10 درصد جمعیت مازندران سالمند هستند

روح‌الله ردایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: دنیا به سمت پیری در حال حرکت بوده و بیش از 5/8 درصد جمعیت دنیا در سن سالمندی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران سومین کشور دنیا از نظر رشد سالمندی است، افزود: اگر میانگین عمر افراد بالای 60 سال بیش از هفت درصد باشد آن جامعه سالمند محسوب می‌شود که بر این اساس کشور ما رشد سن سالمندی بسیار بالایی دارد.

ردایی با ابراز تأسف از اینکه بیشتر خانواده‌هایی که از وضع مالی بسیار مناسبی برخوردار هستند، والدین خود را به مراکز نگهداری سالمندان می‌سپارند، اذعان داشت: بیش از 80 درصد سالمندان کشور ما در کنار خانواده و حدود پنج درصد در مراکز سالمندان زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران متذکر شد: رشد سالمندی کشور ما سه برابر بوده که مازندران جزو 10 استان کشور بوده که بیشترین سالمندان را به خود اختصاص داده است.

ردایی تصریح کرد: 10 درصد جمعیت مازندران سالمند بوده و نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند.

این مسئول از فعالیت هفت مرکز روزانه نگهداری سالمند در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: هفت مرکز روزانه و سه مرکز شبانه برای نگهداری و مراقبت از سالمندان در استان مشغول ارائه خدمات هستند.

ردایی تصریح کرد: برای احداث دو مرکز نیز مجوز صادر شده و اخیرا یک مجوز نیز برای احداث مرکز آپارتمان سالمند در دست اقدام است.

این مسئول بیان داشت: گرچه با افزایش یارانه مواجه بودیم اما کافی نیست و درصدد بررسی قیمت واقعی هزینه‌های سالمند در راستای افزایش یارانه و خدمات مطلوب‌تر هستیم.

ردایی به اهمیت توجه خیران به این بخش اشاره و تصریح کرد: این بخش نیازمند حمایت و توجه جدی خیران دارد تا در کنار کمک‌های دولتی بتوانیم آرامش و سلامتی را در دوران باقیمانده عمران فراهم کنیم. 

وی خطاب به خیران افزود: تا زمانی که زنده هستید با دستان خود عمل خیر انجام دهید و از این نعمتی که خداوند در اختیار شما قرار داده استفاده و آن را به وارثان خود واگذار نکنید.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار داشت: از فرزندانی که به هر دلیلی والدین خود را به این مراکز سپردند تقاضا داریم حداقل ماهانه سه بار به دیدار سالمند خود رفته و تلاش کنند باقیمانده عمری توام با شادی و سلامت داشته باشند.

انتهای پیام/86009/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول