اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر همدان:

تئاتر هنری ارزشمند برای کمال انسان‌هاست

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: تئاتر از ابزارهای ارزشمند هنری و مؤثر برای تعالی جامعه و به کمال رساندن انسان است.

تئاتر هنری ارزشمند برای کمال انسان‌هاست

محمدعلی پرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: تئاتر یکی از هنرهای فاخری است که می‌تواند انسان را به کمال رسانده و تمام حواس بشر را به خود جلب کند.

وی با اشاره به اینکه در تئاتر خرد و احساس در کنار هم ارائه می‌شود، گفت: هنر تئاتر نه تنها تفنن و سرگرمی، بلکه مسیر بالندگی، فرهیختگی و فرهنگ را پیش روی انسان می‌گذارد و تجلیگر آیین‌ها و شعار است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان را راهی برای کشف استعدادهای درخشان دانست و افزود: از ظرفیت این جشنواره می‌توان در انتقال فرهنگ‌ها و آئین اسلامی و ایرانی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه محتوای تئاتر نباید کلیشه‌ای و ضعیف باشد، بر متعهد بودن تئاتر تأکید کرد و اظهار داشت: زوایای پنهانی در جامعه وجود دارد که ممکن است آسیب‌پذیر باشد، پس باید با تئاتر متعهد از بروز اینگونه موارد جلوگیری کرد.

پرزاد ادامه داد: بر این اساس هنرمندان این عرصه علاوه بر تاریخ و فرهنگ گذشتگان باید نسبت به مسائل روز نیز آشنا باشند.

وی با اشاره به اینکه تئاتر رشددهنده افکار عمومی و اجتماع است، یادآور شد: با بهره‌گیری از هنر تئاتر می‌توان مشکلات و نقض حقوق شهروندی را به مسؤلان و مردم گوشزد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: اگر جوانان ما از غنای روحی برخوردار باشند، هیچگاه دچار بحران هویت نشده و محتاج فرهنگ غربی نمی‌شوند، چرا که تئاتر در انتقال فرهنگ‌ها نقش بسزایی را ایفا می‎کند.

وی اضافه کرد: هنر فی نفسه برای هر چه بهتر شدن مسائل اجتماعی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای را دارد، زیرا با زبان هنر می‌توان بسیاری از ناگفته‌ها و بخش‌های نهفته انسان‌ها را برای متعالی شدن به کار گرفت.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول