اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

کاهش 3 درصدی ورود متجاوزین مرزی/ هیچ‌گونه ناامنی در مرزها نداریم

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از کاهش 3 درصدی ورود متجاوزین مرزی و عابر غیرمجاز خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نداریم.

کاهش 3 درصدی ورود متجاوزین مرزی/ هیچ‌گونه ناامنی در مرزها نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد گراوند پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش تجلیل از مرزنشینان استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  امسال در مقایسه با سال گذشته در زمینه ورود متجاوزین مرزی و عابر غیرمجاز که می‌خواستند از ایران خارج شوند شاهد کاهش 3 درصدی بودیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اعتبار در نظر گرفته شده برای انسداد مرزها گفت: بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص می‌یابد و اعتبار مذکور بر اساس طرح جامع انسداد مرزها در کل کشور هزینه خواهد شد.

جانشین مرزبانی ناجا با بیان اینکه خلأهای مرزی را به خوبی پوشش دادیم، اظهار داشت: استقرار پایگاه ، برجک، استفاده از فناوری‌های روز، دوربین‎های حرارتی، بهره‌مندی از شناورهای 60، 23 و 17 فوتی، مرمت و بازسازی ناوچه‌های 50 فوتی، افزایش نیروی انسانی در مرزها موجب شده تا وضعیت خوبی از نظر امنیتی در مرزهای کشور داشته باشیم.

گراوند با تاکید بر اینکه هیچ گونه ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نداریم، اضافه کرد: اولویت کاری ما به ترتیب در مرزهای سیستان و بلوچستان، شرق و خراسان جنوبی، تایبات، آذربایجان غربی، کردستان، پاوه کرمانشاه است.

وی ادامه داد: مواد سوختی کشف شده در سال جاری در مرزهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی کشف شده و مواد مخدر کشفی نیز در مرزهایی سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی و هرمزگان کشف کردیم.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: کشفیات مرزبانی در زمینه  سلاح غیرمجاز نیز نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته و ورود اکثر سلاح‌ها از مرزهای آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و عمده این سلاح‌ها نیز سلاح شکاری بوده است.

گراوند در مورد عملیات روز گذشته در مرزهای سیستان و بلوچستان در مقابله با متجاوزین مرزی هم گفت: روز گذشته در درگیری نیروهای مرزی ایران با هشت متجاوز مرزی در مرزهای سیستان و بلوچستان هشت فرد مسلح که می‌خواستند در پوشش احشام وارد کشور شوند، دستگیر شدند.

انتهای پیام/66006/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول