اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

4 زائر حج تمتع خراسان شمالی به خاطر داشتن مواد مخدر از سفر بازماندند

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: چهار زائر حج تمتع این استان به خاطر داشتن مواد مخدر از سفر به سرزمین وحی بازماندند.

4 زائر حج تمتع خراسان شمالی به خاطر داشتن مواد مخدر از سفر بازماندند

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد هر یک از این زائران را مربوط به شهرستان‌های شیروان، بجنورد، اسفراین و مانه‌سملقان عنوان کرد.

وی گفت: این افراد در ایستگاه پروازی مشهد به هنگام انجام تشریفات قانونی برای سوار شدن به هواپیما به واسطه داشتن مواد مخدر شناسایی و از عزیمت آنان جلوگیری به عمل آمد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه به تمامی زائران  امسال حج تمتع استان آموزش‌های پیشگیری و جلوگیری از حمل مواد مخدر ارائه شده است تصریح کرد: این آموزش‌ها چهره به چهره و کاروان به کاروان توسط این شورا انجام شده است.

وی تاکید کرد: حتی پیش از عزیمت زائران در فرودگاه نیز آموزش‌ها، اخطارها و قوانین سختگیرانه عربستان در مورد افراد حامل مواد مخدر یاد آور شده است.

به گفته یزدان‌پناه افراد شناسایی شده و بازمانده از سفر حج استان از یک تا پنج سال از حق تشرف به سرزمین وحی محروم و در صورت تشرف بعدی با حفظ  امتیاز حج، تمامی هزینه‌ها اعم از هتل و هواپیما از آنان اخذ می‌شود.

وی با تاکید بر اعمال قوانین سختگیرانه عربستان در مورد حمل مواد مخدر، مجازات‌های حبس ابد و قطع عضو را در این راستا برشمرد. 

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین این مهم را باعث آسیب‌رساندن به حیثیت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی دانست و یادآور شد: از این رو این دسته از افراد که می‌خواهند به حج اعزام شوند یا باید اقدام به ترک اعتیاد و یا از عزیمت به سفر حج خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از برنامه افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد در سطح استان خراسان شمالی هم خبر داد.

یزدان پناه با اشاره به وجود 112 مرکز ترک اعتیاد در استان گفت: قرار است این تعداد تا پایان امسال به 150 مرکز افزایش یابد.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر را از اولویت‌های این شورا با همکاری دستگاه‌های مختلف برشمرد.

وی اضافه کرد: اولویت اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، جوانان  و ارائه آموزش‌ها در محیط‌های آموزشی است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ارائه این آموزش‌ها را در واکسینه کردن جوانان برای جلوگیری از ابتلا به این پدیده خانمان‌سوز بسیار مهم خواند.

انتهای پیام/63002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول