اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تحولات لیبی/

سه روز عزای عمومی در لیبی/ ترور یک سرهنگ ارتش در بنغازی

دولت لیبی در پی کشته شدن 16 نیروی ارتش این کشور در حمله افراد مسلح سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

سه روز عزای عمومی در لیبی/ ترور یک سرهنگ ارتش در بنغازی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دولت موقت لیبی در پی کشته شدن 16 تن از نیروهای ارتش این کشور از دیروز شنبه برای مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دولت لیبی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت لیبی و همه نهادهای وابسته به آن کشته شدن 16 تن از قهرمانان ارتش را به ملت لیبی تسلیت می گوید، کسانی که در راه محافظت از میهن خود در یک مرکز نظامی در جاده بین شهرهای ترهونه و بنی ولید به دست گروهی تروریستی کشته شدند.

دستگیری سه تن از عاملان حمله به نظامیان ارتش لیبی

این در حالی است که اتاق عملیات انقلابیون لیبی شنبه شب اعلام کرد که سه تن از عناصر گروه مسلح مذکور که به مرکز ارتش ملی لیبی در منطقه وشتاته در شمال این کشور حمله کرده بودند دستگیر کردند.

این اتاق امنیتی که فرماندهانی از انقلابیون سابق آن را مدیریت می کنند در بیانیه ای تاکید کرد که بازجویی از بازداشتی ها و تعقیب دیگر مهاجمان ادامه دارد.

اتاق انقلابیون سابق لیبی تاکید کرد: هرگز در قبال کسانی که در حق ملت لیبی مرتکب جنایت می شوند کوتاه نمی آییم.

این شدیدترین حمله در نوع خود طی ماه های گذشته در لیبی بوده و با ابراز خشم گسترده ای در سطح رسمی و مردمی این کشور روبه رو بوده است.

ریاست ستاد کل ارتش لیبی نیز این حادثه را حمله ای بزدلانه توصیف کرد که هدف از آن برهم زدن امنیت و فتنه انگیزی است.

شهر سرت لیبی نیز در ژوئن گذشته شاهد حادثه مشابهی بود که به کشته شدن شش سرباز ارتش لیبی منجر شد.

دولت لیبی برای کنترل اوضاع امنیتی ناآرام این کشور تلاش می کند که گسترش سلاح ها و حضور شبه نظامیانی که تحت امر حکومت نیستند از عوامل این ناامنی است.

کنگره ملی لیبی: ثبات طرابلس ثبات همه لیبی را به همراه دارد

صالح المخزوم معاون دوم رئیس کنگره ملی لیبی نیز طی نطقی در همایش «نخست، ثبات پایتخت» گفت:ما در کنگره ملی، طرابلس و همه مناطق لیبی کاملا می دانیم که ثبات پایتخت ثبات همه لیبی است و امنیت از اولویت های اساسی در روند سازندگی و توسعه کشور محسوب می شود.

وی افزود: توسعه و امنیت در دو محور موازی با یکدیگر حرکت می کند و اجرای طرح ها برای آبادانی کشور با برقرار بودن امنیت، سرعت پیدا می کند.

شماری از شهرهای لیبی همچنان شاهد ناامنی های پراکنده ای است که به کشته شدن شماری از شهروندان و عناصری از نظام سابق می شود.

ترور یک سرهنگ بازنشسته ارتش لیبی در بنغازی

صبح دیروز شنبه نیز علی عبدالله المهدوی، یک سرهنگ بازنشسته ارتش لیبی در شهر بنغازی هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

عبدالله الزایدی ، سخنگوی رسمی اتاق امنیت مشترک بنغازی گفت: المهدوی از جمله نیروهای صاعقه ارتش لیبی بود که اخیرا بازنشسته شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول