اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لیبی از آمریکا توضیح خواست

دولت لیبی در پی انتشار خبر بازداشت «ابوانس اللیبی» از جمله سرکردگان القاعده توسط آمریکا، از مقامات واشنگتن خواست درباره عملیات نظامی در خاک این کشور بدون اطلاع مقامات لیبی توضیح دهد.

لیبی از آمریکا توضیح خواست

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد مقامات لیبی از بازداشت ابوانس اللیبی اظهار بی اطلاعی کردند.

این در حالی است که پنتاگون اعلام کرده است نیروهای آمریکایی با اجرای عملیاتی در داخل خاک لیبی، انس اللیبی یکی از سرکردگان مهم و تحت تعقیب شبکه القاعده را که متهم به دست داشتن در انفجار سفارتخانه های آمریکا است ، بازداشت کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: دولت لیبی امروز یکشنبه تاکید کرد که اخبار حاکی از ربایش ابوانس اللیبی از فرماندهان القاعده به دست نیروهای آمریکایی را پیگیری می کند.

طرابلس از مقامات واشنگتن خواسته است درباره عملیات نظامی در خاک لیبی توضیح بدهد.

دولت لیبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دولت موقت لیبی اخبار مربوط به ربوده شدن یکی از شهروندان خود را که تحت تعقیب مقامات آمریکایی بوده است پیگیری می کند و از زمان شنیدن این خبر دولت لیبی با مقامات آمریکایی در تماس است و از آنها در این باره توضیح خواسته است.

دولت لیبی همچنین بر خواست خود مبنی بر محاکمه شهروندان لیبیایی در ارتباط با هر اتهامی در خاک این کشور تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: لیبی رابطه‌ای راهبردی در زمینه امنیتی و دفاعی با آمریکا دارد و امیدواریم که این شراکت راهبردی در پی این حادثه دچار مشکل نشود.

 انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول