اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افشای جاسوسی کانادا از وزارت ارتباطات برزیل

اسناد افشاشده مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا نشانگر جاسوسی کانادا از وزارت ارتباطات برزیل است.

افشای جاسوسی کانادا از وزارت ارتباطات برزیل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، افشای اسنادی از سازمان جاسوسی کانادا نشان می‌دهد که این کشور از برزیل جاسوسی کرده است.

این اسناد نشان می‌دهد که کانادا از بخش ارتباطات، معدن و وزارت انرژی برزیل جاسوسی کرده است.

در این اسناد را که «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا منتشر کرده است به جزئیات اطلاعاتی از وزارت ارتباطات از جمله تماس‌های تلفنی، ایمیل و استفاده‌های اینترنتی اشاره شده است.

اسنودن پیش از این اسنادی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد، ایالات متحده آمریکا نیز از وزارت ارتباطات برزیل جاسوسی کرده و «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل نیز یکی از اهداف این جاسوسی‌ها بوده است.

افشای این موارد به شدت روابط آمریکا و برزیل را تحت‌الشعاع قرار داد.

«ادیلسون لوبائو» وزیر انرژی برزیل در این مورد گفت: «کانادا منافعی در زمینه معدن و انرژی در  برزیل دارد و این اتفاقات بسیار جدی است.

چندی پیش اسنودن در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» در هنگ کنگ از برنامه جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا از میلیون‌ها تماس تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر پرده برداشت و سپس به روسیه گریخت و برخلاف تقاضای واشنگتن برای استردادش به آمریکا، روسیه به این مأمور سابق سیا پناهندگی موقت داد.

وب سایت داخلی آژانس امنیت ملی آمریکا همچنان وجود دارد اما هم‌اکنون دسترسی برای آن برای همه امکان پذیر نیست و افراد نمی‌توانند چنین نسخه‌هایی را برای خود بردارند.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول