اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف مازندران خبر داد

مراسم شهادت امام جواد (ع) در 120 امامزاده مازندران برگزار شد

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مازندران خبر داد.

مراسم شهادت امام جواد (ع) در 120 امامزاده مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌‌الاسلام ابراهیم حیدری اظهار داشت: مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع) با حضور سخنرانان و مداحان در 120 امامزاده و بقعه شاخص استان مازندران برگزار شد.

وی افزود: از نظر شیعه امام معصوم داناترین فرد زمانش است و به تمام احکام شریعت احاطه کامل دارد بدون اینکه مکتب و کلاس و معلّم معمولی دیده باشد و امام جواد(ع) نیز از چنین علمی برخوردار بود.

حیدری با بیان اینکه سر منشأ اصلی علوم انبیا و ائمه از علم لایزال و بی‌منتهای الهی است، افزود: این حقیقت را امام جواد این گونه بیان فرمودند که «من داناترین به باطن و ظاهر شما و آنچه شما به سوی آن برمی‌گردید، هستم»، علمی که از طرف خالق همه مخلوقات بعد از فنا آسمان‌ها و زمین‌ها به ما عطا شده است.

*موقوفه 3 هکتاری بابل احیا می‌شود

در خبر دیگر از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، معاون حقوقی این اداره کل در بازدید از موقوفه سید حسن خشرودپی بندپی از احیای آن خبر داد.

مجتبی باقرزاده گفت: موقوفه سیدحسن خشرودپی بندپی یکی از موقوفات بزرگ و مهمی است که مساحت این موقوفه در وقف نامه ذکر شده به مساحت 3 هکتار است و در این بازدید که با حضور مسئولان و معتمدان محلی انجام شد بر مشخص شدن حدود و صغور آن تأکید شد.

باقرزاده افزود: وقف یکی از مسائل شرعی و دینی در حکومت اسلامی است که اجرای احکام و مقررات آن واجب شمرده می‌شود و طبق فتاوای مراجع عظام حتی عبادت گزاردن در اماکن وقفی که حقوق موقوفه پرداخت نشود حرام است.

وی از همه مسئولان و مردم خواست تا با اوقاف همکاری کنند و موقوفات استان احیا شود و به طور دقیق و امینانه نیات واقفان خیراندیش عمل شود.

*کمک نیکوکار ساروی به حرم امامزاده عباس(ع)

در سومین خبر این روابط عمومی آمده است: خیر نیکوکار علیرضا نوری به طرح توسعه حرم امامزاده عباس(ع) ساری کمک مالی کرد.

سیدمجتبی حسینی مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) گفت: خیر نیکوکار علیرضا نوری به همراه همسرش خانم ام‌البنین حدادیان با مراجعه به دفتر آستانه مبلغ 50 میلیون ریال جهت کمک به طرح توسعه حرم امامزاده عباس(ع) پرداخت کرد.

وی یادآور شد: این خیر اظهار داشت که در شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان امسال در مراسم لیالی قدر این آستانه شرکت داشته که سخنران این مراسم مدیرکل اوقاف مازندران با تشریح این طرح از همه اقشار دعوت کرد در اجرای آن همکاری کنند و به همین دلیل به همراه همسرش تصمیم گرفت در این طرح عظیم سهیم باشد.

همسر این خیر نیز با اشاره به اینکه بارها از این امامزاده واجب‌التعظیم حاجات خود را گرفتیم و به دوستان هم سفارش کردیم با توسل به امامزادگان و ائمه اطهار بسیار از گره‌های زندگی باز می‌‌شود،گفت: آنها این امامزاده بزرگوار را بسیار مشکل‌گشا می‌دانستند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول