اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه:

شهادت امام جواد(ع) در سن جوانی سند مظلومیت ائمه است

یک استاد حوزه علمیه گفت: شهادت امام جواد (ع) در سن 25 سالگی که اوج جوانی به شمار می‌رود، سندی بر مظلومیت ائمه اطهار (ع) است.

شهادت امام جواد(ع) در سن جوانی سند مظلومیت ائمه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مراسم معنوی که ظهر امروز به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) از سوی دفتر امام جمعه قزوین در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، آیت‌الله علی محمدی تاکندی اظهار کرد: شهادت امام محمد تقی (ع) که در سن 25 سالگی رخ داد سند بزرگ مظلومیت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است که دشمنان نتوانستند وجود این امام مظلوم را تحمل کنند.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) در زمان جور، ظلم و فساد همچون یک راهنما تا جایی که در توان داشتند مردم را از گمراهی و انحراف نجات دادند تا مردم به سوی یکتاپرستی هدایت شوند.

این استاد حوزه با اشاره به مظلومیت امام جواد (ع) عنوان کرد: خلفای جور آن دوران نتوانستند وجود این امام بزرگوار را تحمل کنند بنابر این رفت و آمدها و رفتارهای ایشان را به شدت کنترل می‌کردند.

محمدی تاکندی تصریح کرد: تا جایی که مأمون دخترش ام الفضل را به اجبار به عقد امام جواد (ع) درآورد تا جاسوسی از خاندان خود که مورد اعتماد وی بود در منزل امام داشته باشد و از این طریق رفت و آمدهای امام را به خلیفه گزارش دهد.

وی افزود: دشمنان و خلفای جور و ستم انواع شکنجه‌ها و بی مهری‌ها را در حق ائمه اطهار (ع) انجام می‌دادند اما ائمه اطهار (ع) در نهایت مشقت نیز دست از خداپرستی برنداشتند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت مظلومانه امام جواد (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) گفت: دشمنان اسلام سعی داشتند با شهادت ائمه بزرگوار به اهداف پلید خود دست یابند ولی به فضل الهی با شکست روبرو شدند.

محمدی تاکندی افزود: امام جواد (ع) را با مسموم کردن به شهادت رساند و دشمنان در مورد ایشان به حدی سنگدل بودند که اجازه ندادند به این امام بزرگوار آب برسانند.

در این مراسم مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77010/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول