اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار گیلان خبر داد

افزایش 57 درصدی درآمد آبفار گیلان از فروش آب به روستاییان

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان از افزایش 57 درصدی درآمد فروش بالغ بر 11 میلیون و 757 هزار متر مکعب آب شرب به روستاییان این استان در سال جاری خبر داد.

افزایش 57 درصدی درآمد آبفار گیلان از فروش آب به روستاییان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه آب و فاضلاب روستایی استان اظهار کرد: امسال 35 درصد فروش حجمی آب شرب به روستاییان این استان افزایش داشته است.

وی افزود: اکنون 235 هزار و 539 مشترک مسکونی، تجاری و عمومی در یک‌هزار و 713 روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

به گفته مدیر عامل آبفار گیلان، از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 11 میلیون و 754 هزار و 404 مترمکعب آب آشامیدنی به این روستاییان فروخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: فروش این حجم از آب آشامیدنی، بالغ بر 11 میلیارد و 400 میلیون ریال درآمد برای شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش یافته است. 

فرامینی در ادامه به وضعیت آبرسانی به روستای خاله‌سرای تالش اشاره کرد و یادآور شد: با هدف تقویت فشار آب در روستای خاله‌سرا تالش یک حلقه چاه عمیق در تاسیسات آبرسانی این روستا حفر شد.

وی، عمق این چاه را 51 متر و به روش روتاری (دورانی) ذکر کرد و متذکر شد: با حفر این چاه که میزان آبدهی آن 21 لیتر بر ثانیه است مشکل افت فشار آب اهالی روستای خاله‌سرا برطرف شد.

این مسئول، یادآور شد: برای حفر و پمپاژ این چاه، 850 میلیون ریال هزینه شده است.

وی آبرسانی به روستای مذکور را در قالب طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان ذکر کرد و متذکر شد: اکنون بالغ بر 26 هزار و 280 مشترک تالش زیرپوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول