اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداری البرز:

75 درصد محورهای البرز راه‌های روستایی است

معاون امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه 75 درصد راه‌های برون‌شهری این استان را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهند، خواستار تلاش بیشتر برای بهسازی این محورها شد.

75 درصد محورهای البرز راه‌های روستایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش راهیان محله پلیس راه استان البرز بعد از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی در این شهرستان برگزار شد.

کاوه حدادپور در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که پلیس راهور انجام داده، تشکیل پلیس محله راهور است که این طرح دستاوردهای بسیار خوبی به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی داشته و خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی یکی از نیازهای ما سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی و همچنین تلاش برای آشنا کردن مردم با قوانین راهنمایی و رانندگی است.

معاون امور عمرانی استانداری البرز متذکر شد: برنامه‌های فرهنگی باید برای اقشار مختلف در این حوزه طراحی و اجرا شود و باید برنامه‌های آموزشی در این زمینه را از سنین پایه آغاز کرد.

حدادپور تأکید کرد: به طور قطع تلاش برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی به ویژه در جاده‌ها و راه‌های برون ‌شهری و محورهای روستایی به مراتب بهتر و کم‌ هزینه‌تر از جبران خسارات احتمالی است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از حوادث رانندگی در راه‌های روستایی استان البرز رخ می‌دهد، اذعان داشت: این حوادث دلایل متعددی از جمله عدم آگاهی مردم با قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمن نبودن راه‌های روستایی و بالاخره تردد خودروهای سنگین به ویژه ماشین‌آلات کشاورزی و همچنین عبور احشام و گله‌های حیوانات دارد.

معاون امور عمرانی استانداری البرز ادامه داد:‌ بنابراین در کنار سرمایه‌گذاری در احداث راه‌های ایمن روستایی، باید برنامه‌های فرهنگی نیز برای پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث اجرا شود که خوشبختانه پلیس راهور البرز با طرح پلیس محله راهور در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

حدادپور بیان داشت: بیش از 75 درصد راه‌های برون شهری در استان البرز مربوط به راه‌های روستایی است و باید برای بهسازی این راه‌ها اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه‌های آموزشی پلیس راهور، نیاز است که مدیران دهیاری‌ها و شوراهای روستایی همراه دستگاه‌های اجرایی برای بهسازی و احداث راه‌های ایمن روستایی بیش از گذشته تلاش کنند.

معاون امور عمرانی استانداری البرز در پایان عنوان داشت: خوشبختانه استانداری البرز در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام داده و دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه‌های خوبی در این زمینه دارند که امیدواریم در آینده نزدیک با تکمیل این برنامه‌ها شاهد توسعه راه‌های روستایی در البرز باشیم.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول