اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد فرماندار نوشهر از وضعیت پخت نان در کجور و نوشهر

فرماندار نوشهر در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان گفت: کیفیت نان در مناطق خارج از شهر چه در شرق نوشهر و چه در کجور اصلا مناسب نیست.

انتقاد فرماندار نوشهر از وضعیت پخت نان در کجور و نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی عصر امروز در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان با اشاره به نان به عنوان قوت قالب مردم جامعه تاکید کرد: نان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسئولان باید به صورت کمی و کیفی آن را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به کاهش حضور گردشگران در ایام پاییز و زمستان افزود: با توجه به اینکه در شش ماه دوم سال شاهد کاهش حضور گردشگر در منطقه هستیم ولی باید در روزهای آخر هفته سهمیه مازاد برای شهرستان در نظر گرفته شود تا دچار مشکلات احتمالی نشویم.

فرماندار نوشهر با اشاره به واگذاری خبازی‌ها خاطرنشان کرد: خبازی‌هایی که به غیر واگذار شده است باید از سوی اتحادیه شناسایی شده و تدابیری لازم برای حل این مسئله از سوی اتحادیه و اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه فقط چند نانوایی در سطح شهر دارای کیفیت پخت مناسب هستند، ابراز داشت: کیفیت نان در مناطق خارج از شهر چه در شرق نوشهر و چه در کجور اصلا مناسب نیست.

قمی با اشاره به بررسی تخلفات خبازی‌ها به صورت ویژه و سریع و برخورد جدی با متخلفین بیان داشت: اگر با متخلفین برخورد جدی صورت گیرد باعث می‌شود فرد متخلف متنبه شده و برای دیگر واحدهای خبازی درس عبرت می‌شود و همچنین برای مردم هم حس اطمینان به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه نان سنتی و محلی را می‌توان به عنوان سوغات خوب و مناسب به گردشگران معرفی کرد، افزود: باید در حوزه معرفی نان سنتی که دارای کیفیت بسیار خوب و بدون هیچ‌گونه ضایعاتی است بیشتر تلاش شود.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به تعداد بالای واحدهای خبازی شهرستان گفت: تعداد نانوایی‌های سطح شهرستان از سرانه جمعیتی شهرستان بیشتر است.

جهانگیر بایی لاشکی با اشاره به اینکه سرانه براساس جمعیت تعریف شده است، افزود: به علت بالا بودن تعداد نانوایی‌ها سهمیه اختصاص یافته به هر نانوایی کم است و این امر برای صاحبان نانوایی به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه این تعداد زیاد باعث بروز مشکلاتی شده است، افزود: اکثر کسانی که نانوایی مجوز نانوایی به نام آنها است به دلیل اینکه این کار برای‌شان به صرفه نیست آنها را به افراد غیربومی از استان‌های دیگر به صورت اجاره واگذار کردند.

وی تصریح کرد: این افراد غیربومی چون جواز به نام‌شان نیست تعهدی در قبال تخلفات احتمالی از قبیل تعطیلی در ایام تعطیلات مانند روزهای محرم را ندارند و این امر سبب شده مردم برای تهیه نان در این ایام دچار مشکل شوند.

بایی لاشکی با اشاره به اینکه سرانه بر اساس جمعیت تعریف شده است، به علت بالا بودن تعداد نانوایی‌ها سهمیه اختصاص یافته به هر نانوایی را کم دانست.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای تعیین تکلیف نانوایی‌هایی واگذاری به غیر دارند، تاکید کرد: بازرسی روزانه واحدهای خبازی و نصب پارچه برای متخلفین سابقه‌دار و برنامه‌ریزی برای تشویق و تنبیه برای آنان از کارهایی است که می‌تواند از مشکلات جلوگیری کند.

انتهای پیام/2296/ش‌40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول