اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

پیشرفته‌ترین مرکز نجات دریایی در منطقه متعلق به هرمزگان است

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیشرفته‌ترین مرکز جستجو و نجات دریایی در سطح منطقه را اختیار این اداره کل است که حتی در آبهای کشورهای همسایه جنوبی نیز توان امداد رسانی دارد.

پیشرفته‌ترین مرکز نجات دریایی در منطقه متعلق به هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نوفرستی ظهر امروز در جمع بیش از 15 نفر از تور لیدرها و دانش پژوهان شرکت کننده در دوره آموزشی دریایی ویژه راهنمایان گردشگری که در شناور ناجی 12 مستقر در بندر شهید حقانی بندرعباس برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ سفر در قالب تورهای گردشگری هم می‌تواند به ایمنی مسافرت‌های دریایی کمک کند و هم اینکه ارائه آموزش‌های لازم به مسافران ساختارمند می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، با بهره‌گیری از ظرفیت تورهای گردشگری می‌توان زوایای پنهان دریا را با تاثیرگذاری بیشتری به علاقمندان جذابیت‌های طبیعت بکر جنوب ایران شناساند.

این مسئول ضمن اشاره به دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی در تامین زیرساخت‌های گردشگری دریایی در سواحل و جزایر هرمزگان، خاطر نشان کرد: درحال حاضر هرمزگان از بزرگترین بنادر مسافری کشور برخوردار است که بیش از 90 درصد مسافرت‌های دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: بندر شهید باهنر و لنگه در زمینه سفرهای بین‌المللی و بنادر شهید حقانی، شهید زاکری قشم، کیش، هرمز، پهل و آفتاب در زمینه خدمات رسانی به مسافران و گردشگران داخلی فعال هستند. 

نوفرستی مهم‌ترین دغدغه سازمان بنادر و دریانوردی کشور در زمینه مسافرت‌های دریایی را فراهم کردن شرایط ایمن و مطمئن برای تردد شناورها عنوان کرد و افزود: هر چه فرهنگ ایمنی دریایی در جمع مسافران به ویژه گردشگران ارتقا یابد، خاطره‌ای خوش و ماندگارتری برای کسانی که می‌خواهند لذت گردشگری دریایی را تجربه کنند، بر جای خواهد ماند.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان امکانات و توانمندی‌های این اداره کل در زمینه جستجو و نجات دریایی را برای راهنمایان تورهای گردشگری حاضر در این دوره آموزشی برشمرد و افزود: استان هرمزگان با برخورداری از شش فروند شناور مجهز ناجی و همچنین دو بالگرد، همکاری نیروهای دریایی سپاه و ارتش، اعضای مردمی کلوپ نجات، ناوگان گارد شیلات و همیاری تعاونی شناورهای صیادی مناطق ساحلی، پیشرفته‌ترین مرکز جستجو و نجات دریایی در سطح منطقه را در اختیار دارد که حتی تا سواحل آب‌های کشورهای همسایه جنوبی را نیز امداد رسانی می‌کند.

وی بر لزوم فعال‌تر شدن بخش گردشگری دریایی در هرمزگان و استفاده از ظرفیت‌های بندری و دریایی ایجاد شده در استان به منظور رونق گرفتن صنعت توریسم در جنوب ایران تاکید کرد و گفت: ما در این دوره خدمات دهی آموزشی به نخستین گروه از دانش پژوهان راهنمایی تورهای تخصصی بوم گردی و گردشگری دریایی را به فال نیک گرفته و برگزاری این دوره را نقطه عطفی در تاریخ گردشگری دریایی جنوب کشور می‌دانیم.

ابراهیم امینی‌زاده مسئول مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در ادامه ضمن تشریح برخی نکات مهم برای کنترل ایمنی مسافرت‌های دریایی و امدادرسانی به حادثه دیدگان، از راهنمایان تورهای گردشگری خواست تا پیش از برگزاری یک تور حتما گردشگران را قبل از حضور بر روی دریا، نسبت به اتفاقات احتمالی توجیه نمایند تا از بروز حوادث ناخوشایند در جریان بازدیدهای دریایی پیشگیری شود.  

لازم به ذکر است، در این دوره آموزشی، شرکت کنندگان از نزدیک با نحوه فعالیت تیم جستجو و نجات دریایی، فنون بقا در دریا، شیوه‌های احیای تنفسی غرق شدگان و مواردی از این قبیل آشنا شدند.

انتهای پیام/88001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول