اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد

هشدار در مورد مصرف پودرهای زعفران عربی "صفارالزعفران"

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف پودرهای زعفران عربی "صفارالزعفران" آسیب‌های جدی به کلیه و کبد انسان وارد می‌کند.

هشدار در مورد مصرف پودرهای زعفران عربی "صفارالزعفران"

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف پودرهای زعفران عربی که با عنوان "صفارالزعفران" در کشور عربستان تولید و عرضه می‌شود، آسیب‌های جدی به کلیه و کبد انسان وارد می‌کند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، محمدی ادامه داد: این ماده از نوعی رنگ شیمیایی با نام "صفارالزعفران" در کشور عربستان عرضه می‌شود و به‌ دلیل افزایش قیمت زعفران، این ماده رنگی توسط حجاج خریداری و در مراکز تهیه و تولید مواد غذایی و حتی خانواده‌ها به‌جای زعفران مصرف می‌شود.

به گفته وی، طبق نظریه آزمایشگاه‌های غذای وزارت بهداشت، پودر رنگی مذکور رنگ شیمیایی و غیرمجاز است و مصرف آن عوارض کبدی و کلیوی را به‌همراه دارد.

این مسئول تاکید کرد: زائران و حجاج ایرانی باید نسبت به این موضوع آگاه باشند و از ورود این رنگ شیمیایی به کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/2700/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول