اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد 54 درصدی کمک‌های مردم آذربایجان‌شرقی

مشارکت 13 میلیارد ریالی مردم آذربایجان‌شرقی در جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: مردم نیکوکار استان امسال در مراسم جشن عاطفه‌ها بیش از 13 میلیارد و 824 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به دانش‌آموزان محروم کمک کردند که این میزان کمک نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد دارد.

مشارکت 13 میلیارد ریالی مردم آذربایجان‌شرقی در جشن عاطفه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین دشتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم نیکوکار استان امسال در مراسم جشن عاطفه‌ها بیش از 13 میلیارد و 824 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به دانش‌آموزان محروم کمک کردند که این میزان کمک نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد دارد.

وی افزود: این در حالی است که در سال گذشته مردم خیر استان نزدیک به 9 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی با مشارکت در جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک کرده بودند.

دشتی ادامه داد: 220 پایگاه ثابت و سیار این نهاد در سطح استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوعدوست به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در جشن عاطفه‌ها را جمع‌آوری کردند تا در اسرع وقت در بین آنان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه 470 هزار پاکت مخصوص جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان در مدارس استان توزیع شد، اظهار کرد: تمام کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده در پایگاه‌های بسیج، کمیته امداد امام بسیج محلات، مساجد، ادارات، اصناف که توسط امدادگران و سازمان بسیج مستضعفین جمع‌آوری می‌شوند تحویل کمیته امداد امام خمینی شده تا برای دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده و دارای اولویت و همچنین دانش‌آموزان معرفی شده سازمان بسیج مستضعفین مورد مصرف قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 23 هزار دانش‌آموز و 3 هزار و 500 دانشجو در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیل، برگزاری کلاس‌های تقویتی و تامین پوشاک و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان از جمله خدمات این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت است که از طریق منابع امدادی و کمک مردم و خیران تامین می‌شود.

دشتی اعتماد مردمی به کمیته امداد امام را سرمایه‌ای ارزشمند برای این نهاد خواند و تاکید کرد: در سایه این اعتماد است که مردم و خیران نیکوکار استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل کمیته امداد می‌دهند تا در اسرع وقت به دست محرومان جامعه برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امسال در جمع دانش‌آموزان مدرسه دخترانه 13 آبان تبریز سؤال محروم کیست مطرح شده است یادآور شد: در آموزه‌های اسلامی محروم کسی است که به پدر و مادر خود احترام نمی‌گذارد و نماز نمی‌خواند و دانش‌آموزان عزیز لازم است که با تفکر به این پرسش جواب بدهند که به چه کسی محروم گفته می‌شود.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول