اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارگردان مستند فرقه‌های سری صورت گرفت

بررسی زوایای پنهان فرقه‌های نوظهور / ردپای انحراف در برخی عزاداری‌ها

کارگردان مستند فرقه‌های سری با اشاره به ماهیت پنهان برخی از فرقه‌های نوظهور‌،‌ برخی از عزاداری‌ها و مراسم مذهبی را دارای انحرافات و بدعت‌هایی دانست.

بررسی زوایای پنهان فرقه‌های نوظهور / ردپای انحراف در برخی عزاداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، اسماعیل حاج حیدری امشب در همایش نهضت روشنگری، فرقه‌ها و سبک زندگی در سالن شهدای پاسدار کاشان اظهار داشت: امروز جریان سوریه و سازمان مجاهدین از فعالیت‌های این فرقه‌ها در حوزه‌های امنیتی و نظامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به خطر فرقه‌ها در مسائل امنیتی و نظامی یادآور شد: منشأ و سرشاخه ترورهایی که توسط ریگی در کشور ایران انجام شد در حقیقت مسائل فرقه‌ای بود.

این مستندساز برجسته کشور خاطرنشان کرد: فرقه‌ها و سبک زندگی آنان در ایران با شکل و موضوعات مختلفی نمایان می‌شود؛ آنچنان که نه تنها در موضوعات دینی؛ بلکه در موضوعات ورزش به ویژه در ورزش رزمی و در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و پزشکی نیز بروز و ظهور دارند.

به گفته وی، این فرقه‌ها در مدل زندگی و سبک زندگی افراد در گروه‌های شیطان‌پرست و یا شیطان‌گرا به شدت تأثیرگذار هستند؛ به طوری که افرادی که وارد این جریان می‌شوند صبح تا شب خود را درگیر این جریان می‌کنند.

وی با اشاره به جریان موسیقی بلاک متا و رفتارهای این گروه، ابراز داشت: عامل شکل‌گیری جریان موسیقی بلاک متا در ایران شیطان‌پرستی است که افراد این گروه برای پوشش خود از لباس‌های کاملاً چسبان و سیاه و تیره استفاده می‌کنند و افرادی ضد زن یا آنتی‌گل هستند که بیشتر گرایش همجنس‌گرایی دارند و در موضوعات دینی، دین گریز و دین ستیز هستند.

کارگردان مستند تلویزیونی فرقه‌های سری با اشاره به اینکه افرادی که در جریان موسیقی بلاک‌ متا هستند به خودآزاری شهرت دارند و از ورزش خاص اسکیت‌بُرد و یا موتورسواری بیشتر استفاده می‌کنند، تأکید کرد: اجرای کنسرت‌های این گروه در دانشگاه تهران، چاپ و نشر بیش از 200 جلد کتاب از جمله کتاب اوشو به عنوان پرتیراژترین و پرفروش‌ترین کتاب این گروه است.

حاج حیدری، از جریان گروه طرفدار موسیقی رپ نیز به عنوان یکی دیگر از این نوع فرقه‌های منحرف نام برد و اذعان داشت: جریان گروه طرفدار موسیقی رپ برخلاف جریان موسیقی بلاک متا، ورزش بسکتبال را به اسکیت بورد ترجیح می‌دهند، ضد زن نیستند و از لباس‌های رنگی روشن، گشاد و سوپربُد استفاده می‌کنند و فلسفه خاص خودشان را دارند.

وی در ادامه با اشاره به طرفداران «جیم جونز» کشیش مذهبی و جریان انزوا طلبی این گروه، عنوان کرد: یک‌هزار و 500 نفر از طرفداران این کشیش آمریکایی بعد از آنکه خود را از شهر و جامعه جدا ساخته و زندگی جدیدی را با یکدیگر در خارج شهر آغاز کردند، عاقبت به پیروی از افکاری که داشتند دست به خودکشی دسته جمعی زدند.

این مستندساز، فضاسازی برخی از گروه‌های مذهبی و ایجاد انحرافات در مراسم عزاداری‌ها را نیز از تبعات فرقه‌های انحرافی دانست و گفت: انحراف برخی از گروه‌های مذهبی به گونه‌ای است که روحانی‌های داخل این گروه‌ها نیز از افکار و عقاید خاصی از جمله توهین به مقدسات برخی فرقه‌ها تبعیت می‌کنند.

وی، رسانه‌ای کردن شیوه منحرف عزاداری‌ها توسط گروه‌های سلفی و تکفیری را از جمله اقدامات ضد دینی این فرقه‌ها اعلام کرد و گفت: با پخش فیلم‌های این نوع عزاداری برای گروه‌های جهادی، شیعیان را کافر می‌خوانند.

به گفته ‌وی، انحرافات در گروه‌های عزاداری با انجام قمه‌زنی و تیغ زدن، غلطیدن روی شیشه، و راه رفتن روی آتش، گام برداشتن روی خار و تهیه فیلم و عکس و پخش آن برای گروه‌های جهادی توسط تکفیری‌ها بزرگترین ضربه را به شیعیان زده است.

حاج حیدری همچنین با اشاره به فرقه‌های سری گروه «تی.اس.ام» و ازدواج معنوی زن شوهردار با اعضای فرقه،‌به بیان نکاتی پیرامون جریان جنوب کشور که اعضای این فرقه رهبر گروه را به عنوان خدا ستایش می‌کنند و تاریخچه شکل‌گیری فرقه‌ها پرداخت.

همایش نهضت روشنگری، فرقه‌ها و سبک زندگی توسط واحد فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در سالن شهدای پاسدار برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول