اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز خبر داد

تلاش برای بازگشت شیراز به فرهنگ اصیل خود

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با بیان این‌که این شهر تاریخی باید به فرهنگ اصیل خود بازگردد، گفت: بنا داریم اخلاق و انصاف را دوباره در این شهر رواج دهیم.

تلاش برای بازگشت شیراز به فرهنگ اصیل خود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، داریوش نویدگویی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روز گرامیداشت 100 سالگی دبیرستان نمازی این شهر زمانی صحنه‌هایی مانند بوسیدن پیشانی مرد پا به سن گذاشته‌ای را توسط پیرمردی دیگر دیدیم که روزگاری شاگرد وی بوده، آرزو کردیم این مصادیق مروت و اخلاق را بیشتر در فضای شهر شاهد باشیم.

به گفته وی، احترام کاسب به مشتری، کارمند به ارباب رجوع و همسایه به همسایه و پدر به فرزندان و بالعکس باید در شهر فرهنگ و ادب و سومین حرم اهل‌بیت (ع) مثال‌زدنی باشد.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز افزود: فرهنگ‌سازی در مجمع خیرین بر شهرسازی مقدم است چراکه تا فرهنگ نباشد استفاده از اماکن، معابر، پل‌ها و روگذر و سایر زیرساخت‌ها به صورت شهروندی میسر نمی‌شود.

نویدگویی ادامه داد: شیراز با اقبالی که در زمینه گردشگری سلامت، تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد با ارتقای فرهنگ گردشگرپذیری در این زمینه موفق‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این شهر از هزاران سال پیش خیرانی بوده‌اند که اماکنی زیبا و معنوی را ایجاد کرده و برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز شیراز عنوان کرد: شهر شیراز از ناحیه فرهنگ آسیب‌های بسیاری دیده و با وجود کارهای انجام شده هنوز در جایگاه شایسته این گستره تمدنی و سابقه تاریخی قرار ندارد.

نویدگویی تصریح کرد: در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی شهر شیراز و ترویج نمادهای مدنیت شهری تجلیل از اقشار نمونه به انتخاب خود مردم را در دستور کار داریم تا کاسب خوش رفتار، رفتگر درستکار، کارمند و پلیس نمونه شیرازی معرفی شده و برای شهروندان الگوسازی شود.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول