اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست کردستان خبر داد

جابجایی 6.7 میلیون مرسوله از کردستان/ رشد 134 درصدی تجارت الکترونیک

مدیرکل پست کردستان از جابجایی 6 میلیون 763 هزار مرسوله پستی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.

جابجایی 6.7 میلیون مرسوله از کردستان/ رشد 134 درصدی تجارت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فاتح احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 6 میلیون و 700 هزار مرسوله در این استان جابه‌جا شده است که 3 میلیون و 764 هزار فقره آن مرسولات واردی و 2 میلیون و 999 هزار فقره نیز مرسولات صادر شده به خارج از استان بوده است.

به گفته مدیرکل پست کردستان، از لحاظ وزنی 375 تن مرسوله طی 6 ماهه نخست امسال در استان جابه‌جا شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: عملکرد این اداره‌کل در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه آن 57.7 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: این تعداد مرسوله پستی توسط 243 نفر پرسنل این اداره‌کل در سطح استان جابه‌جا شده است و سرانه ترافیک پستی به ازای هر نفر 35 هزار و 983 فقره بوده است.

مدیرکل پست استان کردستان به عملکرد این اداره کل در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 15  میلیون و 455 هزار مرسوله در این استان جابه‌جا شده است که 8 میلیون و 935 هزار فقره آن مرسولات واردی و 6 میلیون و 455 هزار فقره نیز مرسولات صادر شده به خارج از استان بوده است.

مدیرکل پست کردستان خاطرنشان کرد: از لحاظ وزنی 852 تن مرسوله طی سال 91 در استان جابه‌جا شده است.

وی به تعداد واحدهای پستی دولتی و خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 216 واحد شهری و 243 واحد پستی روستایی در سطح استان وجود دارد.

به گفته مدیرکل پست کردستان، بیش از یک‌هزار و 769 نقطه تماس در استان وجود دارد.

احمدی با بیان اینکه 27 هزار و 585 مرسوله ویژه و 388 هزار مرسوله سفارشی از جمله اقدامات این اداره‌کل در 6 ماهه نخست امسال است، اظهار داشت: 65 هزار و 600 مرسوله سفارشی و 2 میلیون و 161 هزار مرسوله عادی در استان طی 6 ماهه نخست امسال جابه‌جا شده است.

وی از خرید و فروش الکترونیکی "تجارت الکترونیکی در بستر پست" به عنوان شاه کلید خدمات این اداره کل نام برد و گفت: با توجه به کاهش مکاتبات شخصی به دلیل توسعه فناوری‌های نوین در عصر امروز، رسالت‌ و خدمات پست نیز تغییر پیدا کرده و به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده است.

به گفته مدیرکل پست استان کردستان، تجارت الکترونیکی یکی از خدمات نیابتی جدیدی است که با توسعه فناوری نوین وارد شبکه خدمات پست شده و خوشبختانه شاهد توسعه این مهم در استان هستیم.

احمدی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 13 هزار و 912 مورد توزیع مرسولات با روش تجارت الکترونیکی در این استان انجام شده است.

*رشد 134 درصدی تجارت الکترونیک

مدیرکل پست کردستان میانگین رشد کشور در زمینه تجارت الکترونیکی را 90 درصد عنوان کرد و گفت: اداره‌کل پست استان در این حوزه 134 درصد رشد داشته است.

احمدی در ادامه به خدمات نیابتی این اداره‌کل در سطح استان اشاره کرد و گفت: گواهی عدم سوءپیشینه، ارائه خدمات خودرویی، گواهینامه‌های جدیدالصدور، کارت سوخت خودرو و غیره از جمله خدمات نیابتی این ادره کل با نیروی انتظامی در سطح استان است.

وی در پایان تصریح کرد: قبول و توزیع ابلاغیه اجرایی و توزیع اسناد مالکیت اداره کل ثبت، اسناد کردستان، ارائه خدمات دانشگاهی از فروش دفترچه تا ثبت‌نام دانشجویان در سطح استان و توزیع قبوض تلفن ثابت مشترکین مخابرات و تائیدیه تحصیلی از دیگر خدمات نیابتی این اداره‌کل در سطح استان است.

انتهای پیام/79002/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول