اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

پیشرفت 60 درصدی اجرای طرح‌های هادی روستایی در اصفهان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان اصفهان تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته‌ است که با اختصاص اعتبارات بیشتر می‌توانیم در اجرای طرح‌های هادی در روستاها را تسریع بخشیم.

پیشرفت 60 درصدی اجرای طرح‌های هادی روستایی در اصفهان

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دارای 956 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است اظهار کرد: با توجه به اینکه از وظایف حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن تهیه طرح‌های هادی روستایی است.

وی عنوان کرد:  از بدو تاسیس این بنیاد تاکنون برای 779 روستا طرح هادی تهیه و تصویب و برای 206 روستا طرح هادی بازنگری پس از گذشت 10 سال از طرح‌ها تهیه و همچنین در نظر است در سال 92 طرح هادی و طرح هادی بازنگری برای 60 روستا تهیه و تصویب گردد.

کریمی افزود: طرح‌های هادی به منظور هدایت توسعه روستا از نظر کالبدی، اقتصادی و اجتماعی برای پیش‌بینی مدت 10 سال تهیه می‌شود، که براساس شرح خدمات دفتر مرکزی بنیاد مسکن، این طرح برای روستاهای بالای 20 خانوار تهیه می‌گردد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد:  براساس این طرح کاربری‌های هر روستا و عرض معابر به طور دقیق مشخص و پس از تصویب در مراجع قانونی به فرمانداری هر شهرستان ابلاغ و هرگونه ساخت‌ و ساز در روستا براساس طرح هادی و با نظارت دهیار انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سال 92 از محل اعتبارات تملک و دارایی مبلغ 19 میلیارد تومان اعتبار جهت تهیه و اجرای طرح‌های هادی پیش‌بینی شده است که در صورت تخصیص در 296 روستا عملیات جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت و تهیه طرح هادی و بازنگری اجرا خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه عدم اتخاذ طرح هادی در روستا بی‌نظمی ایجاد می‌شود خاطر نشان کرد: در استان اصفهان تاکنون بالای 80 درصد از روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند که خود زمینه‌ساز هدایت کالبدی و فیزیکی روستا به سوی ساخت‌ و ساز اصولی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اذعان داشت: با اجرای طرح‌های هادی که اقدامات عمرانی در روستا با همکاری دهیاری، شورای اسلامی، بخشداری و مسئولین هر روستا انجام می‌شود موجب تحول روستا و شکل‌گیری کالبد آن می‌شود که در زمینه نیز استان اصفهان تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته‌ که با اختصاص اعتبارات بیشتر می‌توانیم در اجرای طرح‌های هادی در روستاها را تسریع بخشیم.

وی با اشاره به اینکه در تهیه طرح هادی کلیه کاربری‌ها براساس جمعیت 10 سال آینده پیش‌بینی و جانمایی می‌شود تصریح کرد: در خصوص احداث کاربری‌های عمومی وظیفه اجرای و احداث آنها برعهده ادارات مربوطه بوده که از این نظر نیز همکاری‌ها در حد مطلوب است و بسیاری از روستاهای استان مجهز به این کاربری‌های عمومی شده‌اند.

کریمی بیان داشت: با توجه به تعداد روستاهای استان اصفهان اعتبار اختصاص یافته برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی کم بوده اما با توجه به مشکلات اعتباری که در کشور وجود دارد با همین مقدار نیز می‌توان اقدامات مفیدی در حوزه عمرانی در سطح روستاها انجام داد.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول