اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ورزش و جوانان:

برخی پروژه‌های ورزشی کشور در حال تبدیل به آثار باستانی هستند

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی پروژه‌های ورزشی کشور در حال تبدیل به آثار باستانی هستند، گفت: تعدادی از این طرح‌ها با عمر 40 ساله هنوز نیمه‌تمام هستند.

برخی پروژه‌های ورزشی کشور در حال تبدیل به آثار باستانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید احمد رسولی‌نژاد دوشنبه شب در نشست با رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان کردستان به وجود 3 هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه عمر برخی از آنها به 25 سال می‌رسد هزینه تکمیل این تعداد طرح را 6 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به 2 هزار میلیارد احکام قضایی صادره علیه وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: از 7 هزار و 591 ملک شناسایی شده این وزارت تنها نسبت به مستند سازی یک هزار و 38 مورد آن اقدام شده است.

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی از املاک این وزارت توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: به دلایل مختلف زورمان نمی‌رسد برخی از املاک این وزارتخانه را باز پس بگیریم.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه 6 هزار و 553 ملک این وزارت هنوز فاقد سند است گفت: 125 پرونده مطرح با رقم‌های سنگین در آن داریم.

وی تصریح کرد: در مجلس نهم، لایحه توقف اجرای احکام قضایی در خصوص قلع و قمع اماکن ورزشی را به صحن بردیم تا مجلس به دولت مهلت لازم برای جلوگیری از تخریب آنها را بدهد.

وی افزود: اما این مسئله در شورای نگهبان با ایراد مواجه شد و این نهاد با تأکید بر اجرای قلع و قمع اماکن ورزشی، وزارت ورزش و جوانان را نیز مکلف به پرداخت اجرت‌المثل به صاحبان زمین‌ها کرد.

معاون وزارت ورزش و جوانان کردستان با اذعان به اینکه در سال 91 تنها 495 هزار تومان به هیئت‌های ورزشی کمک کرده‌ایم گفت: از محل یک درصد درآمد دستگاه‌های دولتی که در قانون به صورت اختیاری تعیین شده بود در این سال حتی یک ریال به ورزش کمک نشد.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه کل اعتبار عمرانی وزارت در بودجه سال جاری 235 میلیارد تومان بوده است گفت: از این مبلغ نیز تنها قرار است 5 درصد آن پرداخت شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های ورزشی کشور در حال تبدیل به آثار باستانی هستند، گفت: تعدادی از این طرح‌ها با عمر 40 ساله هنوز نیمه‌تمام هستند.

معاون وزارت ورزش و جوانان کردستان به بیان برخی اقدامات صورت گرفته در وزارت برای مواجهه با چالش‌ها پرداخت و گفت: با تشکیل یک کارگروه ویژه در تلاش برای احیای قانون یک درصد تخصیصی دستگاه‌ها به ورزش آن هم نه به صورت اختیاری بلکه به شکل تکلیفی هستیم.

رسولی‌نژاد جداسازی ورزش بانوان و ورزش همگانی در چارت جدید وزارتخانه، نامگذاری اماکن ورزشی به نام پیشکسوتان و قهرمانان، تسهیلاتی در اجرای تعرفه‌های مالیاتی برای قبوض آب، برق و گاز در ورزش را از دیگر برنامه‌های وزارت به منظور رونق ورزش عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه معتقد به ثبات مدیریت هستیم از در حال تدوین بودن قانون جامع ورزش و جوانان با هدف رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خبر داد.

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان  با بیان اینکه ادغام تربیت بدنی سابق و سازمان ملی جوانان ناهمگن بود، تصریح کرد: جوان خواسته‌های متعددی دارد که تنها یکی از آنها ورزش است.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه اگر تنها به موضوع ورزش توجه کنیم از سوی مجلس مورد بازخواست قرار می‌گیریم، گفت: برای جوانان چندان نمی‌توانیم کار عملیاتی کنیم و تنها با انجام کار ستادی توان معرفی آنها به سایر دستگاه‌ها را داریم.

انتهای پیام/79012/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول