اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری همدان خبر داد

چاپ و انتشار 38 عنوان اثر مکتوب از سوی حوزه هنری همدان

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری همدان از چاپ و انتشار 38 عنوان اثر مکتوب در قالب کتاب و نشریه خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف در راستای ارتقای دانش ادبی و هنری مخاطبان در دستور کار است.

چاپ و انتشار 38 عنوان اثر مکتوب از سوی حوزه هنری همدان

تیمور آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: حوزه هنری کوشیده تا با تمرکز بر دو محور «پرورش استعدادهای جوان» و «تولید آثار فاخر»، خانه امنی برای هنرمندان جوان و متعهد استان باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری استان گفت: بیش از 300 نشست‌ تخصصی در هر یک از حوزه‌های شعر و داستان‌نویسی از سوی این حوزه به ثمر نشسته است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان ادامه داد: اعضای کانون ترانه و خانه آواز این حوزه تاکنون 162 بار گرد هم آمدند و موسیقی ایران و جهان را نقد و بررسی کردند و به تولید اثر پرداختند.

وی ابراز داشت: 310 جلسه خانه «فیلم بلند» و 299 جلسه خانه «عکاسان» گواهی بر فعالیت خوب و موثر این بخش‌هاست.

آقامحمدی یادآور شد: نشست‌های این حوزه که به صورت هفتگی و ماهانه به اجرا درمی‌آید، در دو سطح مقدماتی و پیشرفته صورت می‌گیرد تا زمینه‌های لازم برای ارتقای دانش ادبی و هنری را برای اعضای کانون‌ها و مخاطبان در برگیرد.

* نشست‌های فصلی با حضور اساتید برجسته کشوری از 70 جلسه عبور کرد

وی با بیان اینکه در کنار برنامه‌های عادی، نشست‌های تخصصی با حضور استادان برجسته کشوری در حوزه‌های مختلف به صورت فصلی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون شمار این نشست‌ها از 70 جلسه عبور کرده و لوح‌های فشرده آن برای استفاده علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفته است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری همدان به چاپ و انتشار 38 عنوان اثر مکتوب در قالب کتاب و نشریه در این حوزه پرداخت و افزود: مجلات «نقش»، «ارغوان»، «پرنیان» و کتاب‌های «بابک، پسر ایرانی»، «غربت انسان»، «احترام گل‌ها»، «شبی با خورشید»، «کاکتوس‌های صمیمی»، «حرف‌های هگمتانه»، «خمپاره‌های سرگردان»، «شاهدنامه» و «سرچشمه‌های هنر» از جمله این آثار هستند.

وی در پایان انتشار نخستین آلبوم موسیقی استان همدان با نام «گواه پایمردی» را از افتخارات این حوزه دانست و تولید بیش از 80 فیلم کوتاه، تولید نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و رادیویی و برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی را از برنامه‌هایی دانست که تاکنون جامه عمل پوشیده است.

انتهای پیام/89025/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول