اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی:

احداث جاده مرزی گلول‌سرانی به نفع محیط زیست است

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه احداث جاده مرزی گلول‌سرانی به نفع محیط زیست است گفت: در اجرای این پروژه حتی یک درخت هم قطع نشده است.

احداث جاده مرزی گلول‌سرانی به نفع محیط زیست است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قربانعلی داوطلب ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان داشت: از سازمان محیط زیست انتظار داریم تا یک نگاه ویژه به این پروژه داشته و مانع ایجاد نکنند.

وی با  اشاره به اینکه کارگاه این پروژه راهسازی هم اکنون در منطقه فعال است افزود: با پیشبرد و تکمیل این پروژه راهسازی، مرزبانان اشرافیت بیشتری را نسبت به قبل داشته و با افراد و عوامل تخریب کننده محیط زیست و شکارچیان خواهد شد.

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی یکی از مخالفان جدی این پروژه را افرادی دانست که با اجرای طرح راهسازی در منطقه مرزی گلول‌سرانی منافع آنان به خطر خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه عرض این جاده مرزی هشت متر طرحی شده است یاد‌آور شد: در مسیر اجرای این طرح حتی یک درخت هم قطع نخواهد شد.

داوطلب در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره قطع درختان ارس در این منطقه به خاطر اجرای پروژه راهسازی تصریح کرد: آنجایی که این پروژه در حال اجرا بوده هیچ‌گونه قطع درخت نداشته‌ایم.

وی در عین حال بر ادامه اجرای این طرح بدون هیچ‌گونه خسارت به عرصه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

* 10 هزار رأس دام در خراسان شمالی مهار شد

داوطلب در ادامه شمار دام‌های مهار شده در مناطق مرزی را 10 هزار رأس انواع دام عنوان کرد و گفت: این تعداد دام مهار شده از سوی مرزبانان در مقایسه با سال قبل با 13 درصد افزایش همراه بوده است.

به گفته وی در این زمینه 150 عابر غیر مجاز در استان دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی یکی از دلایل عبور غیر مجاز مرزی را عدم اطلاع و آگاهی افراد عنوان کرد و بیان داشت: بایستی علائم و محدوده‌های مرزی واقع در نقطه صفر مرزی مورد توجه افراد قرار بگیرد.

* افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در مرزهای خراسان شمالی   

وی به افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در مرزهای خراسان شمالی طی نیمه نخست امسال در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و افزود: در این راستا کشفیات کریستال از قاچاقچیان با 160 درصد و گراس با 400 درصد رشد همراه بوده است.

داوطلب مجموع کشفیات مواد مخدر در این استان را در همین مدت 35 کیلوگرم برشمرد و گفت: 52 قاچاقچی در این راستا در مرزهای استان دستگیر شدند.

وی طول مرزهای استان خراسان شمالی را 301 کیلومتر برشمرد و اضافه کرد: امن‌ترین مرزهای کشور را در استان داریم.

انتهای پیام/63002/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول