اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدام صابری در خصوص رود بشار

خادمی: جاده ساماندهی رود بشار یک‌طرفه است/ بشار جای واحدهای شن و ماسه نیست

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در یک نشست فوق‌العاده که چهار ساعت به طول انجامید، برگشت مجدد کارخانه‌های شن و ماسه به سواحل رود بشار را امکان‌ناپذیر خواند.

خادمی: جاده ساماندهی رود بشار یک‌طرفه است/ بشار جای واحدهای شن و ماسه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدموسی خادمی ظهر امروز در نشستی که چهار ساعت به طول انجامید، در نخستین آزمون‌های مدیریتی‌اش، از تصمیم استاندار قبلی در مورد جمع‌آوری واحدهای تولیدی شن و ماسه در سواحل کم‌نظیر رودخانه بشار، دفاع کرد و گفت: این جاده یک‌طرفه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارخانه‌های شن و ماسه دیگر نباید به رودخانه بشار برگردند، به این موضوع نیز اشاره کرد که در این تصمیم البته باید هم نجات رودخانه بشار از چنگال بی‌رحم آلودگی‌ها مد نظر باشد و هم کیفیت و قیمت مناسب شن و ماسه‌ها برای مردم.

وی خاطرنشان کرد:‌ جهت‌گیری‌های افکار عمومی در همه تصمیم‌گیری‌ها امری مهم بوده که در موضوع شن و ماسه‌ها نیز باید به آن توجه شود؛ به طوری که اگر افکار عمومی در موضوع نجات رودخانه بشار و جابجایی واحدهای تولیدی شن و ماسه کاملاً همراه بوده، اکنون در موضوع قیمت شن و ماسه، حمل و نقل، دسترسی و کیفیت آن نیز باید با تصمیم‌گیری‌های مسئولان همراه و راضی باشد.

* هم نجات رودخانه بشار اهمیت دارد و هم دسترسی آسان مردم به شن و ماسه ارزان و با کیفیت

خادمی تأکید کرد: نمی‌شود در این موضوع توجه صرف به نجات رودخانه بشار و یا توجه صرف به قیمت و کیفیت شن و ماسه داشت، بلکه باید هر دو موضوع باید با هم دیده شوند.

نمایی از رودخانه بشار در یاسوج

نماینده دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصمیم استاندار قبلی در مورد جابجایی شن و ماسه‌ها پابرجا است، ادامه داد: طی 10 روز آینده باید فضای موجود و جایگزین جابجایی شن و ماسه‌ها مشخص و منطقی شود؛ به طوری که صدای همه ادارات مسئول در این حوزه یکی شده و مردم نیز از این وضع راضی باشند.

خادمی در پی اشاره یکی از مدیران در مورد پیگیری برخی مالکان شن و ماسه‌ها برای برگشت به رود بشار از طریق مراجع قانونی، اذعان داشت: اصولاً مراجع قانونی برای احقاق حق است و ما فکر می‌کنیم که رود بشار از حقوق حقه مردم بوده که نباید در مقابل تخریب آن سکوت کنیم.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد افزود: بشار ظرفیت بزرگی برای این استان است که با وجود تجارب موفق در ساماندهی سواحل سایر رودخانه‌ها در شهرهای دیگر، اما متأسفانه تاکنون از این فرصت در شهر یاسوج استفاده نشده است.

وی در پایان یادآور شد:‌ کارهایی که در خصوص ساماندهی رود بشار انجام شده پراکنده بوده که اکنون باید با تهیه یک طرح جامع و هدفمند در سواحل رود بشار زمینه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی آن را فراهم کنیم.

انتهای پیام/82005/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول