اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تناقض‌گویی مسئولان همچنان ادامه دارد

انتظاری 20 ساله برای تولد یک سد

عملیات اجرایی سد کوثر به عنوان بزرگترین سد جنوب استان اردبیل بیش از 20 سال است که آغاز شده ولی همچنان به دلیل ضعف مدیریتی و اجرایی مسئولان استانی و شهرستانی هنوز تکمیل نشده است.

انتظاری 20 ساله برای تولد یک سد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر ظهر امروز در آخرین اظهار‌نظر خود در جریان بازدید از این سد اظهار داشت: سد کوثر که از 14 روز پیش غیر‌فعال و تعطیل شده بود با پیگیری مسئولان استانی و نماینده جنوب استان در مجلس از روزهای گذشته فعال شده است.

علیرضا حسینی عنوان کرد: استاندار اردبیل وعده داد این پروژه تا پایان امسال قابلیت آبگیری دارد که امیدواریم این اتفاق به معنای واقعی رخ بدهد.

وی افزود: 11 متر از عملیات اجرایی آبگیری سد باقیمانده که تا دی ماه می‌توانیم آن را با تامین و ترزیق اعتبار مناسب اجرایی کنیم تا در مناسبت‌های پیش‌رو به ویژه دهه فجر سد کوثر آماده آبگیری شود.

فرماندار شهرستان کوثر به نشست اخیر استاندار اردبیل و نماینده مردم کوثر و خلخال در مجلس با وزیر نیرو در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: وزیر نیرو قول مساعدت کمک 2 میلیارد تومانی برای این سد را داده بود که این اعتبار در روزهای اخیر در اختیار آب منطقه‌ای قرار گرفته تا عملیات تکمیل سد به سرعت اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما این وعده‌ها در حالی داده می‌شود که استاندار اردبیل نیز در سفر چند روز گذشته خود به کوثر اعلام کرد که سد کوثر با تامین اعتبار جدید تا هفته بسیج تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

سد کوثر که عملیات اجرایی آن از اوایل دهه 70 در منطقه محروم کوثر آغاز شده و بسیاری از کشاورزان و باغداران منطقه منتظر پایان این سد یا بهره‌برداری آن هستند اسیر وعده‌های امروز و فردای مدیران و مسئولان شده‌اند که به صورت مستند و قطعی از چهار سال پیش وعده افتتاح آن را همیشه در دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر داده‌اند به طوری که در زمان استاندار فعلی نیز که یک سال از مدیریت وی سپری می‌شود وعده چندین باره برای تکمیل این پروژه به مردم داده شده اما هیچ یک از آن‌ها عملی نشده است.

سد کوثر که در اذهان و خاطرات مردم به عنوان یک پروژه ناموفق و شاید به ادعای برخی‌ها غیر‌توجیه‌دار جلوه کرده و به بایگانی خاطره می‌پیوندد میلیاردها تومان هزینه در برداشته در حالی که در این 20 سال میزان بهره‌وری آن در حد صفر بوده است به طوری که در نقطه مقابل احداث این سد صدها سد دیگر در کشور در فرجه زمانی 2 تا 3 ساله احداث و تکمیل شده اما سدی به مانند کوثر که جنوب استان اردبیل را از مشکل آب شرب و کشاورزی نجات می‌دهد امروز گرفتار وعده‌های مسئولانی شده که فقط می‌خواهند هر‌از چند گاهی از آن بازدید کرده و وعده تکمیل و تجهیز آن را بدهند.

هر چند در استان اردبیل تجربه ناموفقی از سد‌سازی وجود دارد به طوری که سدهایی همچون عمارت، کلاسر، کوثر وبفراجرد وضعیتی نابسامان دارند اما نکته جالب توجه اینکه هر روز به هر بهانه‌ای خبر از تعطیلی این پروژه به گوش می‌رسد به طوری که برخی از مسئولان نیز در تامین اعتبار این پروژه‌ها ادعاهایی عجیب و غریبی دارند که از آن جمله می‌توان ادعای تکمیل سد با استفاده از فروش تسهیلات گردشگری شهر دیگری مانند سرعین را در سر می‌پرورانند.

و باید منتظر ماند و دید استاندار جدید اردبیل برای تکمیل چنین پروژه‌های ملی و نیمه‌تمام آیا برنامه خاصی دارد یا نه.

انتهای پیام/62007/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول