اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد

آموزش مهارت‌های اجتماعی در 102 مدرسه آذربایجان غربی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از اجرای برنامه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی حوزه کودکان در مدارس آذربایجان غربی خبر داد.

آموزش مهارت‌های اجتماعی در 102 مدرسه آذربایجان غربی

سرهنگ احد مهرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی کودک، اظهار داشت: هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی برای آموزش موارد امنیتی مورد نیاز کودکان و پرورش مهارت‌های نه گفتن در آنها است که نباید با سطحی‌نگری بر این موارد و تأکید صرف بر مهیا کردن اسباب شادی کودکان در طول این هفته خلاصه شود.

وی بر لزوم ارتقای سطح آگاهی آحاد جامعه در ارتباط با هشدارهای پلیسی تأکید کرد و افزود: در این راستا کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در معرض بیشترین خطرات و آسیب‌های احتمالی قرار دارند که خانواده‌ها باید به این مسائل توجه کافی داشته باشند.

مهرمند در وهله نخست ضمن یادآوری چند نکته در ارتباط با آموزش نام، سن، شماره تماس ضروری، آدرس، شهر و استان محل زندگی تصریح کرد: خانواده‌ها موظفند نحوه تماس با پلیس 110، آتش‌نشانی، اورژانس و حتی تماس با بستگان نزدیک خود را به آنها آموزش دهند تا در مواقع اضطراری بتوانند با حفظ خونسردی خود اقدامات اولیه لازم را انجام دهند.

وی همچنین با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و ایاب و ذهاب انفرادی بسیاری از کودکان از مسیر منزل به مدرسه و بالعکس، گفت: کودکان باید بدون اطلاع والدین از رفتن به اماکن مختلف خودداری کرده و هرگز بدون اطلاع والدین منزل را ترک نکنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در همین راستا بر لزوم تأکید والدین بر سوار نشدن کودکان به اتومبیل افراد ناشناس اشاره کرد و افزود: والدین باید در این رابطه بدون ایجاد رعب و وحشت بی‌مورد در کودکان، آنها را از عواقب ناشایست چنین اقدامات فریبکارانه آگاه کنند.

مهرمند شکل‌گیری ارتباط دوستانه میان کودک و پلیس را مرهون تلاش‌های خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: کودک باید با داشتن ذهنیت مناسب از پلیس، همواره او را دوست و یاور خود در مواقع حساس دانسته و در مواقع مورد نیاز و زمان‌های گم‌شدن حتی‌الامکان از پلیس برای رفع مشکل خود اقدام کند.

وی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به والدین در ارتباط با کودکان، بر آموزش هنر نه گفتن در آنها تأکید کرد و گفت: والدین و اولیای مدارس باید با آموزش شناخت موارد خطر و کارهای نادرست به کودکان، مهارت نه گفتن را نیز در آنان پرورش دهند تا کودکان به هنگام مواجهه با پیشنهاد انجام کارهای نادرست از سوی افراد متخلف، به راحتی قدرت و شهامت نپذیرفتن آن کارها را داشته باشند.

مهرمند با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی کودک، از اجرای برنامه‌های آموزش حضوری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان در مدارس به کودکان خبر داد و افزود: در این برنامه‌ها که از امروز و به مدت یک هفته در 102 مدرسه استان اجرا می‌شود، موارد لازم در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی حوزه کودکان به آنها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/61006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول