اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

مهارت «نه گفتن» میان دختران جوان تقویت شود

امام جمعه ماکو با اشاره به برخی مشکلات دختران جوان عصر حاضر، تقویت مهارت «نه گفتن» را عامل مهمی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی آنان عنوان کرد.

مهارت «نه گفتن» میان دختران جوان تقویت شود

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات کنونی متعدد دختران جوان جامعه در روابط اجتماعی اظهار داشت: جوانان بلوک شرق، به ویژه جوانان سرزمین‌های اسلامی از بهترین جوانان دنیا محسوب می‌شوند، گر چه بنا به دلائلی مشکلاتی نیز بر سر راه آنها وجود داشته است.

وی افزود: جوان اوج شور و شوق و تکاپو است، برتری‌جو و به شدت زیباطلب است که این‌ها خود می‌تواند انگیزه‌ای برای رشد و ترقی او بوده و او را در مسیر کمال وارد سازد.

رنجبری بر لزوم جهتگیری درست جوان اشاره کرد و گفت: اگر جوان در مسیر صحیح این شور و شوق و انرژی خود را پیاده کند به اهداف متعالی خود می‌رسد که این مسئله مسئولیت سنگینی بر عهده خانواده‌ها و مسئولان می‌گذارد.

وی در این میان بر لزوم توجه بیش‌تر خانواده‌ها به دختران جوان تأکید و تصریح کرد: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در جامعه ما گریبان‌گیر دختران جوان شده ریشه در دو مسئله مهم دارد که رفع آنها بر عهده مربیان نظام آموزشی و در رأس آنها والدین است.

امام جمعه ماکو در بعد نخست بر زود باوری و اعتماد سریع دختران جوان اشاره کرد و گفت: حس تکاپو و تجربه جوان او را وادار به تجربه‌ رابطه‌های مختلف می‌کند که در این میان به سبب وابستگی و دلبستگی‌های موردی و بی‌اساس ناخواسته وارد رابطه‌ای غلط و ضربه‌زننده با جنس مخالف می‌شود.

وی همچنین عدم توانایی غالب دختران در «نه گفتن» به موقع را عامل اصلی دیگر در بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها دانست و افزود: تقویت مهارت «نه گفتن» در میان جوانان، به ویژه دختران جوان، عامل مهم دیگر در حفظ چارچوب‌ها و ارزش‌های اخلاقی مختلف است که آموزش صحیح این مهارت می‌تواند آنان را در مقابل بسیاری از تهدیدات کنونی جوامع مقاوم سازد.

رنجبری با توجه به فعالیت‌های گسترده در زمینه مشاوره امور جوانان و ریشه‌یابی علل بروز مشکلات متعدد آنان، افزود: دختران جوان باید مراقب دوستی‌های خیابانی باشند که حل این معضل نیز ریشه در رفع خلاهای عاطفی موجود در برخی خانواده‌ها دارد، نکته‌ای که غفلت از آن می‌تواند تبعات سنگینی بر فرد و اجتماع وارد سازد.

انتهای پیام/61006/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول