اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله گلستان اعلام کرد

کسب رتبه برتر گلستان در زمینه خرید گندم کیفی کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از کسب رتبه برتر گلستان در زمینه خرید گندم کیفی کشور خبر داد.

کسب رتبه برتر گلستان در زمینه خرید گندم کیفی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور اظهار داشت: استان گلستان با توجه به دارا بودن خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناسب توانسته است طی سالیان متوالی کیفی‎ترین گندم در کشور را تولید کند از همین‎رو استان گلستان به عنوان پایتخت کیفی گندم در کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری تاکنون حدود 130 روز گذشته است که این میزان نسبت به دوره‎های مشابه در سنوات قبل از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و این نشان‎دهنده افزایش توانمندی‎های سخت‎افزاری و نرم‎افزاری غله گلستان در امر خرید و ذخیره‎سازی انواع غلات به ویژه گندم در سطح کشور است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: در این مدت غله گلستان توانسته با تلاش و به کارگیری تمامی توان و استعدادهای خود بیش از 62 هزار محموله گندم کیفی از کشاورزان خرید و ذخیره‎سازی کند.

بندرترکمن بیشترین و مینودشت کمترین میزان خرید گندم در سطح گلستان

حسین‎پور خاطرنشان کرد: بیشترین میزان خرید با ظرفیت 79 هزار تن مربوط به شهرستان بندرترکمن واقع در غرب استان و کمترین آن با ظرفیت 6 هزار تن مربوط به شهرستان مینودشت در شرق استان است.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در ادامه یادآور شد‎: از اولویت‎های کاری فصل خرید سال جاری پرداخت به هنگام مطالبات کشاورزان بود که با تلاش‎های صورت گرفته تمامی مطالبات اعم از وجه اصلی گندم و وجه مابه‎التفاوت 720 تا 800 تومانی در کوتاه‎ترین زمان ممکن از طریق بانک سپه پرداخت شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل خرید گندم استان توسط صاحبان صنایع آردسازی از دیگر استان‎ها در فصل خرید امسال، گلستان از حیث میزان خرید رتبه چهارم را در سطح کشور کسب کرد ولی در عین حال کیفی‌ترین گندم کشور همچون گذشته در استان گلستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/2307/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول