اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

آماده‌سازی 16 هزار هکتار برای کشت دیم گندم در شوشتر

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر از آماده‌سازی 16 هزار هکتار از اراضی مستعد کشت برای کشت دیم گندم خبر داد.

آماده‌سازی 16 هزار هکتار برای کشت دیم گندم در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادرپوررکنی ظهر امروز در بازدید از برخی مزارع آماده کشت گندم شهرستان در سال‌ جاری اظهار کرد: در سال‌جاری در شوشتر کشت گندم رونق خوبی داشته است و با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم با رشد مواجه شده است می‌توان به رشد در کشت گندم امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان اشتیاق زیادی برای گندم دارند، گفت: کشاورزان شوشتری برای کشت گندم در حال آماده شدن هستند و زمین‌های خود را شخم زده‌اند.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال مقدار اندکی بارش‌ها در پاییز کمتر از حالت نرمال پیش‌بینی شده است ولی مشکل خاصی وجود ندارد و کشت دیم را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم کاهشی در کشت دیم ایجاد نشود، افزود: کشت دیم گندم در سال‌جاری را بر اساس کشت سال قبل پیش‌بینی می‌کنیم و به این دلیل 16 هزار هکتار سال قبل را برای امسال پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: امید است بارش‌های باران در سال‌جاری مانند سال قبل باشد و در پایان فصل بارش‌ها کمتر شود تا برداشت محصول بدون مشکل انجام شده و کشاورزان متضرر نشوند.

پوررکنی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی کوشیده‌ایم تا در سال‌جاری با توزیع صحیح نهاده‌های کشاورزی گامی موثر در راستای حمایت از کشاورزان برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر با تولید بخش زیادی از محصولات کشاورزی خوزستان به عنوان قطب کشاورزی در جنوب غرب کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/72006/ل20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول