اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

همچنان آمار وبا در اصفهان صفر است

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خوشبختانه هنوز آمار وبا در اصفهان صفر است و مورد مشکوکی گزارش نشده است.

همچنان آمار وبا در اصفهان صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با آن که هر سال در فصل گرما، خبرهای پراکنده‌ای درباره ابتلای برخی شهروندان به بیماری وبا در کشور منتشر می‌شود، اما آن‌گونه که از آمارهای رسمی برمی‌آید، امسال شاهد افزایش شمار مبتلایان به این بیماری هستیم که بیانگر ضرورت اقدام‌های گسترده‌ای برای پیشگیری از ابتلا به وبا است.‏

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به وبا در کشور را 208 نفر اعلام کرده و کماکان اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که به صورت غیرقانونی و یکی دو روز قبل از آغاز علائم ابتلا وارد کشور شده‌‌اند.

علایم این بیماری که عبارت است از تشنگی شدید، خشک شدن زبان، انقباض ماهیچه‌ای، نبض ضعیف و استفراغ و اسهال شدید می‌تواند نشانه‌هایی از این بیماری باشد.

به همین منظور مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان آمار مبتلایان به این بیماری را در اصفهان صفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه آمار وبا در اصفهان صفر است و تاکنون مورد مشکوکی از این بیماری را در اصفهان نداشته‌ایم.

رضا فدایی در مورد واکسیناسیون این بیماری اظهار کرد: این بیماری واکسن به خصوصی ندارد و اگر واکسنی هم داشته باشد اثر بخشی کوتاه مدت دارد.

وی با بیان اینکه آمار وبا در اصفهان صفر است، اما پیشگیری از این بیماری را مهم دانست و بیان کرد: معمولا پیشگیری از این بیماری با رعایت کردن بهداشت فردی امکان پذیر است، شستشوی زیاد و صحیح میوه و سبزیجات قبل از مصرف، شستن دست‌ها قبل از غذا، عدم مصرف آب مشکوک و آلوده در حین سفرهای جاده‌ای و زمینی و شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از خروج از دستشویی سبب جلوگیری از ابتلا به این بیماری می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان در مورد راه‌های درمان این بیماری اظهار کرد: افرادی که دچار اسهال می‌شوند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی بپرهیزند و با جایگزین کردن آب فراوان می‌توانند آب از دست رفته بدنشان را جبران کنند و گاهی اوقات بیمار به داروهای دیگری نیاز پیدا می‌کند که پزشک بر اثر اطلاعاتی که دارد دارو تجویز می‌کند و خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که اگر فردی در خانواده دچار اسهال شد حتماً به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول