اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور هنری وزارت ارشاد مطرح کرد

کمبود بودجه فرهنگی کشور / انتخاب استاندار فرهنگی یک ضرورت است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بخش‌هایی مانند صنعت و کشاورزی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده‌ایم، گفت: در حوزه فرهنگ نه تنها رشدی به لحاظ بودجه‌ای نداشته‌ایم، بلکه فقیرتر نیز شده‌ایم.

کمبود بودجه فرهنگی کشور / انتخاب استاندار فرهنگی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی مرادخانی شامگاه جمعه در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی و در حاشیه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با یادآوری نامگذاری کردستان به نام استانی فرهنگی گفت: هنر نیز یکی از مصادیق بارز این فرهنگ است.

وی برگزاری هشت دوره تئاتر خیابانی و استمرار آن را نشان‌دهنده اهمیت این جشنواره دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا دبیرخانه جشنواره از فردای روز اختتامیه برای ادامه این مسیر فعال باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه فعالیت تئاتر در تمام ایام سال موجب رونق و شکوفایی آن خواهد شد، گفت: خوشبختانه مریوان از بلوغ فرهنگی مناسبی برخوردار است.

مرادخانی شرط لازم برای بین‌المللی ماندن جشنواره را پیگیری جدی‌تر فعالیت تئاتر خیابانی عنوان کرد و گفت: تعریف مقوله‌های جدید برای شرایط متفاوت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص واگذاری امورات جشنواره به دبیرخانه مستقر در استان کردستان، با استقبال از این موضوع گفت: در سیاست‌های معاونت هنری وزارت ارشاد انجام فعالیت‌ها به استان واگذار شده و مرکز هنرهای نمایشی تنها سیاست‌گذار و ناظر است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط موجود و تغییر دولت گفت: با این وجود کار زیاد و مناسبی انجام شد تا جشنواره به تعویق نیفتد.

دبیرخانه جشنواره باید در مجموعه مریوان فعال باشد

مرادخانی با تأکید بر اینکه دبیرخانه جشنواره باید در مجموعه شهرستان مریوان فعال باشد یکی از مشکلات را کم بودن زمان عنوان کرد و افزود: با استقرار دبیرخانه در شهر محل برگزاری جشنواره هم به وضعیت بودجه رسیدگی و هم تعداد و نحوه کشورهای دعوت شده را ساماندهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی مخاطب عام را مدنظر دارد و مخاطب خاص را نشانه‌گذاری نمی‌کند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در سال آینده جشنواره به لحاظ کیفی از شکل متفاوتی برخوردار باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از احتمال اختصاص مکان‌هایی به منظور اجرای نمایش‌ها به صورتی که گستردگی بیشتری در شهر داشته باشند، خبر داد و گفت: در این صورت مردم به شکل بهتری می‌توانند از این جشنواره استفاده کنند.

مرادخانی تصریح کرد: اگر در برگزاری و ادامه راه جشنواره درست عمل کنیم، مریوان به عنوان شهری که اتفاقات مهم فرهنگی در آن روی می‌دهد، معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص برنامه‌های وزارت برای احیای جشنواره‌های استانی اظهار کرد: این موضوع از چند زاویه قابل بررسی است و به عنوان مثال نباید انتظار داشت بودجه از شکل کنونی خود یکباره با افزایشی چند برابری روبرو شود.

در بخش بودجه فرهنگی فقیرتر شده‌ایم

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نبود شرایط توسعه متوازن در کشور اظهار کرد: در بخش‌هایی مانند صنعت و کشاورزی از رشد قابل‌توجهی برخوردار بودیم، اما در حوزه فرهنگ نه تنها رشدی به لحاظ بودجه‌ای نداشته‌ایم، بلکه فقیرتر نیز شده‌ایم.

مرادخانی با بیان اینکه تئاتر برای ارتقای فرهنگی و هنری مردم جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: لازم است فرهنگ از اهمیت بسزایی برای استانداران برخوردار باشد و این یکی از مزیت‌های مهم برای انتخاب استانداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از افکار یک مقوله را به درستی رشد خواهد داد، اظهار کرد: چندان نباید متکی به بودجه‌های دولتی باشیم و مجموعه مدیران در سطح استان‌ها تلاش کنند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به موضوع اقتصاد هنر و دعوت مردم به مشارکت را خواستار شد و گفت: یکی از مشکلات تئاتر نداشتن سالن است.

مرادخانی افزود: باید مشارکت مردم را در این زمینه به کار گرفت و اقدام به ایجاد و ساخت سالن‌های تئاتر کوچک کرد.

وی اظهار کرد: دولت در نظر دارد هر برنامه‌ای که موجب ارتقای فرهنگ اجتماعی می‌شود را مورد حمایت قرار دهد تا فعالیت‌های هنری گسترش یابد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی کمبودها در جشنواره امسال ناشی از درگیر شدن کشور با موضوع مهم انتخابات بود، ابراز اطمینان کرد این وضعیت در سال آینده اینگونه نخواهد بود.

مرادخانی در پایان با اشاره به اینکه در سال آینده باید روی مناسبات علمی بیشتر کار شود، خواستار اتخاذ تدابیر لازم به منظور رشد و بالندگی هنر تئاتر از سوی تمامی مسئولان شد.

انتهای پیام/79012/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول