اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی:

طولانی‌ترین خط لوله انتقال گاز ترش دریایی در خلیج فارس آماده تحویل شد

قائم مقام مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی گفت:‌ طولانی‌ترین خط لوله انتقال گاز ترش دریایی در خلیج فارس آماده تحویل شد.

طولانی‌ترین خط لوله انتقال گاز ترش دریایی در خلیج فارس آماده تحویل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، امیرسعید نجفی اظهار داشت: ساخت خط لوله 290 کیلومتری سیری ـ عسلویه به عنوان طولانی‌ترین خط لوله انتقال گاز ترش خلیج فارس به پایان رسید و این خط لوله آماده تحویل به کارفرما است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی تصریح کرد: مراحل نهایی راه‌اندازی این خط لوله 32 اینچی از جمله، تست، خشک کردن انجام شده و فعالیت شرکت ما در بخش ساخت و تست خط لوله پایان یافته است.

نجفی اضافه کرد: شرکت فلات قاره به عنوان کارفرما درخواست انجام چند فعالیت اضافه برای نصب فیلترها در سیری با هدف جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها به گاز را داشته و در صورتی که تصمیم آنها برای انجام این فعالیت نهایی شود، در مدت دو هفته این فعالیت نیز انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران با تکمیل برخی از بخش‌های ساحلی این خط لوله، قصد دارد روزانه تا سقف 500 میلیون فوت مکعب گازهای ترش میدان مشترک سلمان را برای شیرین‌سازی به مجتمع پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی ارسال کند.

قرارداد پروژه انتقال گاز از جزیره سیری به عسلویه و احداث خط لوله اتصال به تأسیسات موجود در عسلویه و سیری بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در باره ضرورت اتصال شبکه خطوط لوله دریا به خشکی برای انتقال گاز میدان نفتی سلمان شهریور ماه 87 امضا شد.

احداث 15 کیلومتر خط لوله خشکی به قطر 32 اینچ در عسلویه و جزیره سیری نیز از جمله فعالیت‌های این پروژه است.

انتهای پیام/2451/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول