اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت صنعت برق کشور:

چهره تولیدکنندگان در فیلم‌های ایرانی خوب نمایش داده نمی‌شود

پیشکسوت صنعت برق کشور گفت: رویه‌ای که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در نمایش شخصیت کارخانه داران، تولیدکنندگان و صنعتگران است، جفا به کارآفرینان است.

چهره تولیدکنندگان در فیلم‌های ایرانی خوب نمایش داده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صفر نورالله ظهر امروز در جمع فعالان صنعت اصفهان و مدیران ارشد اقتصادی رسانه ملی در محل خیریه آلا در اصفهان با بیان اینکه من از سال 72 در بخش خصوصی بودم و بیش از سه دهه است در زمینه برق فعالیت می‌کنم، اظهار کرد: هم اکنون در مجموعه‌هایی که راه اندازی کرده‌ام بیش از 2 هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌ام و در بسیاری از پروژه‌های برق در کشورهای عراق و افغانستان فعالیت کرده و این در حالی بوده که هرگز از امکانات دولتی استفاده نکرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در طی سال‌های اخیر چالش‌های فراوانی فراروی صنعتگران و تولیدکنندگان است، ادامه داد: تحریم‌ها، کمبود بودجه و مشکلات مدیریتی در بسیاری از بخش‌های صنعت و از جمله حوزه برق حاکم است که سبب شده شاهد تهدیدهای اساسی در مسیر فعالیت شرکت‌های خصوصی باشیم.

این پیشکسوت صنعت برق و استاد دانشگاه تاکید کرد: در سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب همواره موضوعات مختلف اقتصادی را به عنوان شعار سال قرار دادند، نام‌گذاری‌هایی که بر قوای مجریه، مقننه، قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام واجب است آن را اجرایی کنند، اما در عمل کمتر این اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: سه قوه باید برای نام‌گذاری‌های اقتصادی برنامه ریزی و برنامه‌های خود را ملموس برای صنعتگران و تولیدکنندگان و مردم بیان کنند و رسانه ملی در این بین وظیفه دارد مطالبات مردم و تولیدکنندگان را از مسئولان را بخواهند.

صفر نورالله ادامه داد: در ژاپن بیش از 100 هزار نفر نخبه و کارآفرین وجود دارد در حالی که در ایران با وجود ظرفیت‌ها و نبوغ ایرانی به دلیل نبود حمایت کافی و نداشتن برنامه‌ریزی از سوی قوای سه‌گانه تعداد کارآفرینان کم است.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان و کارآفرینان می‌توانند در توسعه کشور قدم‌های بزرگی را بردند، تصریح کرد: لازمه تحقق این امر این است که صدا و سیما نسبت به معرفی کارآفرینان و تولیدکنندگان اقدام کنند.

این فعال صنعتی با انتقاد از رویه‌ای که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در نمایش شخصیت کارخانه‌داران، تولیدکنندگان و صنعتگران است، گفت: گاهی به قدری از دیدن فیلم‌هایی که در آن تولید کننده به بدترین شکل نمایش داده می‌شود، ناراحت می‌شوم که فردا سر کار نمی‌روم، چرا که احساس می‌کنم کارگر و کارمند من هم نگاهشان نسبت به کارفرما تغییر می‌کند.

وی افزود: در تمامی اقشار و کسوت‌های جامعه افراد ناشایست وجود دارند، اما اینکه سرمایه گذاران را به این شکل نشان دهند و روحیه خود باوری و کارآفرینی را از مخاطبان رسانه ملی که مردم هستند بگیرند، کار شایسته‌ای نیست بلکه جفا به کشور است.

انتهای پیام/63002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول