اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل عنوان کرد

نرمش قهرمانانه یک «تاکتیک» است نه یک «راهبرد»

امام جمعه آران و بیدگل گفت: تعبیر نرمش قهرمانانه که توسط مقام معظم رهبری عنوان شد، یک تاکتیک است و یک برنامه بلندمدت و راهبردی محسوب نمی‌شود.

نرمش قهرمانانه یک «تاکتیک» است نه یک «راهبرد»

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه آران و بیدگل با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جواد الائمه(ع)، اظهار داشت: کسانی که خود را دانشمند و عالم دین دانسته و با اسم دین نان می‌خوردند و با بیان دین از حکومت و ثروت بهره می‌بردند، وجود امام جواد(ع) را خطری برای منافع خود قلمداد کرده و این امام همام را با دسیسه‌های شیطانی توسط همسرش مسموم و به شهادت رسانیدند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی مجالی برای توجه بیشتر مردم به زحمات و خدمات پرسنل نیروی انتظامی بوده و ارائه گزارشی از عملکرد این نیرو برای مردم در راستای افزایش امنیت در جامعه اسلامی به شمار می‌آید.

امام جمعه آران و بیدگل پاک‌دستی، پاک چشمی، امانت‌داری و پاکدامنی را از ویژگی‌های مهم نیروی انتظامی دانست و افزود: همه می‌دانیم که امنیت بسترساز توسعه و مهمترین نیاز بشر محسوب شده و این مهم در داخل جامعه با فعالیت شبانه‌روزی این نیرو تأمین می‌شود.

موسوی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به حضور تیم سیاسی دولت در اجلاس سازمان ملل در نیویورک، گفت: تعبیر نرمش قهرمانانه که توسط مقام معظم رهبری بیان شد، به معنای یک تاکتیک و نه به مفهوم یک برنامه بلندمدت و راهبردی است.

وی ابراز داشت: نرمش قهرمانانه به معنای ذلت در برابر دشمن و فراموشی دشمنی‌های آنان و نیز اجرای طرح مذاکره برای مذاکره نیست، بلکه نرمش قهرمانانه به آن معنا است که نمایندگان سیاسی دولت با توجه به قوانین دیپلماسی جهانی و با کمترین هزینه در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

خطیب نماز جمعه کاشان تصریح کرد: تاکتیک نرمش قهرمانانه از سویی برای جمهوری اسلامی دارای منافع است و از سویی دیگر می‌تواند تهدیداتی را نیز به دنبال خود داشته باشد.

موسوی در بیان منافع این تاکتیک بیان داشت: از منافعی که نرمش قهرمانانه برای نظام اسلامی دارد می‌توان از تغییر ذهنیت مردم دنیا نسبت به ایران، با توجه به تبلیغات منفی که دشمن علیه ایران انجام داده است و نیز کاهش فشارها بر کشور که در قالب تحریم‌ها مطرح می‌شود، نام برد.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: تضعیف جبهه مقاومت، با توجه به اینکه ایران محور اصلی مقاومت است و نیز تصور اینکه فشارها بر ایران اثر گذاشته و این کشور در برابر غرب تسلیم شده است، از جمله تهدیدهایی است که نرمش قهرمانانه می‌تواند به دنبال داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به بحران‌های اخیر داخلی آمریکا بیان داشت: اختلافات اخیر پیش آمده میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا نشان از عدم انسجام و پیچیدگی در نظام سیاسی و اقتصادی این کشور دارد.

انتهای پیام/2406/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول